DADES IDENTIFICATIVES 2023_24
Assignatura (*) VINS REGIONALS A EUROPA AMB QUALITAT I ÈXIT. ESTRATÈGIES DE MÀRQUETING I VENDA EN MERCATS EXPLOTACIÓ Codi 19224241
Ensenyament
Grau en Enologia (2014)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Quart 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
MARQUET , CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Adreça electrònica christophe.marquet@urv.cat
Professors/es
MARQUET , CHRISTOPHE JEAN LOUIS
Web
Descripció general i informació rellevant <p class="MsoNormal" align="center">&nbsp;WEEK &nbsp;23-27<sup>th</sup> October 2023, Universidad Rovira I Virgili, Facultad Enologia, Campus Sescelades, Tarragona / Catalunya, Spain</p><p class="MsoNormal" align="center"><b>Instructors:&nbsp;</b></p><p class="MsoNormal">Mr. Christophe Marquet, Prof URV Taragonna. Spain. Commercial Director Group Coop. Covides Vineyards_Wineries.</p><p class="MsoNormal">Mrs.Cendrine Augueres, Prof Purpan ingeniery School-Toulouse-France.</p><p class="MsoNormal">Mr. Leonardo Cei, PhD, University of Padova-Italie.</p><p class="MsoNormal"><b>&nbsp;</b></p><p class="MsoNormal"><b>Course overview: </b></p><p class="MsoNormal">In this class, students will be introduced to the principles of international wine business management including : global overview, principal marketing tools, quality certifications, and key to success. They will also be asked to work in groups on a real wine business case and to present it as final project.</p><p class="MsoNormal"><b>&nbsp;</b></p><p class="MsoNormal"><b>Educational objectives:</b></p><ul type="disc"> <li class="MsoNormal">Identify opportunities, risks and constraints on export markets, compare countries</li> <li class="MsoNormal">Understand wines and sparkling wines markets, focusing on cava market.</li> <li class="MsoNormal">Understand basic marketing mix and export wine strategies</li> <li class="MsoNormal">Study a business case of wine exports.</li> <li class="MsoNormal">Analyse Advertising &amp; Promotion for wine exports budgets.</li> <li class="MsoNormal">Understand the role of quality certifications in wine marketing</li> <li class="MsoNormal">Learn specific quality certification systems in the EU and in potential export markets</li> </ul><p class="MsoNormal">&nbsp;</p><p class="MsoNormal"><b>Teaching Methods&nbsp;:</b></p><p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->Lecture : aprox 5h/day. </p><p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->Exports case study in class and possible extension on-line</p><p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->Field visit to Covides Winery in Cava Region Thursday October 26<sup>th</sup>.</p><p><!--[if !supportLists]-->·&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; <!--[endif]-->Field visit to commercial port of Barcelona. Monday October 23<sup>rd</sup>.</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p><p class="MsoNormal">&nbsp;</p>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A9 Donar resposta a problemes vitivinícoles concrets mitjançant la metodologia d'anàlisi adequada i saber interpretar els resultats
 A11 Dissenyar un pla de màrqueting en l'àmbit vitivinícola.
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A9 Disposar dels coneixements necessaris per portar a terme la comercialització de vins a nivell internacional.
 A11 Conèixer la normativa de comerç internacional
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Matrix to analyse and compare export markets
The economic concept and role of certifications
The main quality certifications in the EU: geographical indications and organic agriculture
The governance and the export strategies of a geographical indication : the case of Prosecco sparkling wine
International wine business
Still wines and sparkling wines markets overview : special focus on cava markets.
Analysis of branding strategies and plans for wine exports strategies
A&P budget and key accounting business case
Example of a Price construction for a wine exports market.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Pràctiques de camp/sortides
0 0 0
Presentacions / exposicions
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Pràctiques de camp/sortides
Presentacions / exposicions
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
· Participation in class: 20%

In class Business Case presentation : 40%

Online Business Case presentation/Homework per group: 40%

Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent