Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
| A2 |
Identificar els diferents tipus de begudes fermentades amb la matèria primera i el mètode d'elaboració, i relacionar-lo amb les característiques sensorials del producte final |
| A3 |
Aprofundir en l'estudi dels microorganismes implicats en l'elaboració de begudes fermentades, tant positius com alteradors, analitzant els últims avenços científics, i comprenent la influència que tenen sobre les propietats del producte final. |
| A9 |
Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Distingir el procès d'elaboració de les principals begudes fermentades, reconeixent les transformacions bioquímiques i tecnològiques que intervenen
| | A2 |
Identificar les diferents begudes fermentades amb la matèria prima i el mètode d'elaboració.
| | A3 |
Diferenciar el paper dels microorganismes en l'elaboració de les diferents begudes fermentades.
| | A9 |
Reunir i sintetitzar de manera adequada la informació sobre els processos d'elaboració de begudes fermentades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1: Elaboració de les diferents begudes fermentades. Aspectes microbiològics, bioquímics i tecnològics |
1.1. Vi
1.2. Vi Escumós
1.3. Cervesa
1.4. Sidra
1.5. Sake
1.6. Altres begudes fermentades: vi de fruites, pulque, hidromel ...
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
16 |
24 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
4 |
0 |
4 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
8 |
16 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels diferents blocs temàtics de la assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, ja sigui a classe o publicació dels materials en el Moodle. |
Presentacions / exposicions |
Elaboració i presentació en grup d'un treball bibliogràfic sobre l'elabaració d'un tipus de beguda fermentada. |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita a alguna empresa elaboradora de begudes fermentades |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Recerca bibliogràfica per la realització d'un monogràfic sobre l'elaboració d'una beguda fermentada |
Atenció personalitzada |
L'alumne pot fer les consultes al professor mitjançant cita prèvia, el fòrum de dubtes o correu electrònic |
Descripció |
L'alumne pot fer les consultes al professor mitjançant cita prèvia, el fòrum de dubtes o correu electrònic |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Realizació i presentació oral en grup d'un treball bibliogràfic sobre l'elaboració d'un tipus de beguda fermentada.
Treball escrit (20%)
Exposició oral i discussió (30%) |
50 % |
Proves mixtes |
|
Prova escrita sobre els continguts treballats a classe |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Aquesta assignatura és de convocatòria única.
Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.
|
Bàsica |
Andrew G.H. Lea, John R. Piggott, Fermented Beverage Production, Kluwer Academic, 2003
Alan J. Buglass, Handbook of alcoholic beverages: technical, analytical and nutritional aspects, Wiley, 2011
Pascal Ribéreau-Gayon, Handbook of enology , John Wiley & Sons, 2006
Ian S. Hornsey, Elaboración de cerveza : microbiología, bioquímica y tecnología , Acribia DL, 2002
Wolfgang Kunze, Tecnología para cerveceros y malteros , VLB Berlin, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|