Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
| A5 |
Interpretar i extreure informació útil a partir de dades obtingudes en el context de l'elaboració de begudes fermentades, utilitzant de manera adequada les eines d'anàlisi estadística, quimiomètric i de tractament gràfic de dades |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concret. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Tenir criteri per a seleccionar la tècnica quimiomètrica més adequada per a solucionar el problema enològic/alimentari plantejat.
| | A5 |
Ser capaç d'interpretar amb caràcter crític els resultats analítics.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1 |
Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fa presentacions interessants i convincents
Analitza, valora i respon de manera adequada a les preguntes que se li formulen en una presentació oral
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció a les eines estadístiques bàsiques |
Disseny d'experiments
Proves d'hipòtesi
Anàlisi de la variància (ANOVA)
Regressió |
2. Tècniques d'anàlisi multivariant |
Tècniques de visualització
Tècniques de classificació
Tècniques de predicció |
3. Autentificació alimentària |
Control de qualitat
Control de fraus |
4. Control de processos |
Tecnologies analítiques de procés (PAT)
Exemples d'aplicació de PAT en la indústria agroalimentària |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
5 |
15 |
20 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
8 |
24 |
32 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
8 |
9 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de la metodologia docent i de l'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació d'alguns continguts bàsics de l'assignatura. Donat que l'assignatura és semipresencial, els estudiants hauran de consultar i estudiar la documentació penjada al Moodle. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Realització i discussió posterior d'exercicis i casos pràctics que els estudiants prèviament hauran preparat. |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral d'un article científic i discussió posterior |
Atenció personalitzada |
Tutoria al despatx, a través de correu-e o fòrum de discussió, per a resoldre dubtes sobre l'assignatura. |
Description |
Tutoria al despatx, a través de correu-e o a través del fórum de discussió de Moodle, sobre aspectes relacionats amb l'assignatura (expectatives, planificació, seguiment,...). |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Es valorarà la preparació prèvia dels casos pràctics, el seu procés de resolució i la capacitat d'interpretar amb caràcter crític els resultats obtinguts. |
40% |
Presentacions / exposicions |
|
Es valorarà la planificació de la presentació, la seva estructura, forma i contingut, així com la capacitat de l'estudiant de connectar amb el públic i respondre a les preguntes plantejades. |
30% |
Atenció personalitzada |
|
Es valorarà l'esperit crític de l'estudiant, com planifica i gestiona l'assignatura, així com la seva motivació i expectatives. |
5% |
Proves mixtes |
|
Es valorarà el criteri de l'estudiant a l'hora de resoldre problemes i la seva capacitat d'interpretació dels resultats. |
25% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
L'assignatura té convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tauletes i altres aparells que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Editor: Federico Marini, Chemometrics in food chemistry, 1ª ed. Elsevier (Oxford), 2013
Editor: Katherine A. Bakeev, Process analytical technology : spectroscopic tools and implemented strategies for the chemical and pharmaceutical industries, 2ª ed. Wiley (Chichester), 2010
J.N. Miller; J.C. Miller, Estadística y quimiometría para química analítica , 1ª ed. Prentice Hall (Madrid), 2002
|
Els dos primers llibres es poden consultar electrònicament a través dels següents enllaços a la web del CRAI: http://cataleg.urv.cat/search~S13*cat?/Xchemometrics%20food&SORT=D/Xchemometrics%20food&SORT=D&SUBKEY=chemometrics+food/1%2C2%2C2%2CB/frameset&FF=Xchemometrics%20food&SORT=D&2%2C2%2C http://cataleg.urv.cat/search~S13*cat?/Xprocess%20analytical&SORT=D/Xprocess%20analytical&SORT=D&SUBKEY=process+analytical/1%2C16%2C16%2CB/frameset&FF=Xprocess%20analytical&SORT=D&2%2C2%2C |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|