DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) PREPARACIÓ I PRESENTACIÓ DE PROJECTES Codi 19625104
Ensenyament
Begudes Fermentades (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
REGUANT MIRANDA, JORDI
Adreça electrònica jordi.reguant@urv.cat
Professors/es
REGUANT MIRANDA, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant <p>La informació de la guia docent d’aquesta titulació/assignatura pot variar perquè està en tràmit de modificació i l’ha d’aprovar AQU Catalunya. Això implica que algunes assignatures només s’impartiran en modalitat virtual i, si escau, se’n revisarà la informació a la guia docent</p><p> En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura.&nbsp;</p><div>Assignatura per aprendre a presentar projectes: Coneixement de les convocatòries, com introduir informació, i els sistemes d'avaluació. Aprenentatge de presentació ràpida de projectes.</div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A7 Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic
 A9 Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A7 Establir una hipòtesis i objectius de treball per el disseny de projecte.
Comunicar idees i conceptes de manera clara.
 A9 Integrar informació i elaborar projectes.
Comunicar idees i conceptes de manera clara.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Elaborar informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Projectes: tipus de projectes. Estructura bàsica d’un projecte: Antecedents i marc teòric; hipòtesis; objetius i resultats
Convocatòries de projectes. Tipus de convocatòries
Presentació de projectes. Presentacions orals. Presentació escrita.
Avaluació de projectes: Organismes avaluadors i avaluació per pars.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 2 3
Presentacions / exposicions
A7
A9
CT2
CT5
5 20 25
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A7
A9
CT6
CT7
5 15 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A7
CT5
6 18 24
Atenció personalitzada
1 1 2
 
Proves orals
A7
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentaciones inicials
Presentacions / exposicions Presentacions d'un projecte d'acord amb els diferents tipus
Esdeveniments científics i/o divulgatius Explicació de continguts i formularis de sol·licitud.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Plantejament de problemes de resolució a l'aula.
Atenció personalitzada Tutorías. Consultes sobre l'asignatura.

Atenció personalitzada
Descripció
Els alumnes poden demanar en tot moment hora per consultes personals amb els professors

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Presentacions / exposicions
A7
A9
CT2
CT5
Evaluació de diferents tipus de presentació:

Presentació d'objectius
Elevator pitch
Full presentation (10 min)
Presentació escrita



10%
10%
40%
40%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura té una única convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica

Wingate, Lory Mitchell.

 Project management for research and development : guiding innovation for positive R&D outcomes.

CRC Press, Taylor & Francis Group, 2015

 

Newton, Richard

The Project Manager. Mastering the art of Delivery. 

Prentice Hall, 2nd edition, 2009

https://ec.europa.eu/info/horizon-europe_en
https://www.cdti.es/
http://accio.gencat.cat/
http://agaur.gencat.cat/

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent