Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Valorar, incorporar i gestionar eficaçment les noves eines de sostenibilitat ambiental i d'anàlisi de cicle de vida a la producció de begudes fermentades |
| A7 |
Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic |
| A8 |
Participar, aprofundir i intervenir en el conjunt de les activitats i decisions d'una empresa d'elaboració de begudes fermentades, o en un projecte d'investigació enològica, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Aprendre l'ús de la sostenibilitat com una eina transversal en la pràctica de Ciència i Tecnologia, per a: - Obtenir una comprensió completa de la metodologia d'Anàlisis de Cicle de Vida, ACV; - Proporcionar una guia pràctica per a realitzar ACV; - Formar en l'ús de ACV com una eina de sostenibilitat en el sector vitivinícola.
| | A7 |
Aprendre l'ús de la sostenibilitat com una eina transversal en la pràctica de Ciència i Tecnologia, per a: - Obtenir una comprensió completa de la metodologia d'Anàlisis de Cicle de Vida, ACV; - Proporcionar una guia pràctica per a realitzar ACV; - Formar en l'ús de ACV com una eina de sostenibilitat en el sector vitivinícola.
| | A8 |
Desenvolupar un cas pràctic o projecte curt en l'elaboració de begudes fermentades.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa
| | CT4 |
Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Sostenibilitat: conceptes i eines |
|
2. Inventaris: Bases de dades |
|
3. Distribució de càrregues |
|
4. Anàlisi de l'impacte: Categories d'impacte, Àrees de protecció |
|
5. Petjada de Carboni |
|
6. Mètode de càlcul simplificat: cas d'estudi del vi |
|
7. Interpretació i utilitat dels resultats: anàlisi d'incertesa. |
|
8. Eines de càlcul: Exercicis pràctics i simulació amb Gabi |
|
9. Desenvolupament de cas pràctic: Aplicació en l'elaboració de begudes fermentades |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
7 |
12 |
19 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
7 |
12 |
19 |
Treballs |
|
2.5 |
28 |
30.5 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Exposició del contingut de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici relacionat amb l'assignatura. |
Treballs |
Desenvolupament d'un cas d'estudi basat en els continguts de l'assignatura |
Atenció personalitzada |
Atenció individualitzada a l'alumne prèvia cita quan aquest ho requereixi. |
Descripció |
Atenció individualitzada a l'alumne prèvia cita quan aquest ho requereixi. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Valoració dels exercicis demanats a classe |
10% |
Treballs |
|
Valoració d'un cas d'estudi basat en els continguts de l'assignatura |
30% |
Proves mixtes |
|
Examens que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test i exercicis de càlcul. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
"Integrated
Life-Cycle and Risk Assessment for Industrial Processes", Guido Sonnemann,
Francesc Castells and Marta Schuhmacher, Lewis Publisher 2004. ISBN:
1-56670-644-0, (2004). UNEP Life Cycle Initiative: http://www.lifecycleinitiative.org/ http://www.lifecycleinitiative.org/starting-life-cycle-thinking/what-is-life-cycle-thinking/ http://www.lifecycleinitiative.org/resources/training/ European
Commission's information hub on life cycle thinking based data, tools and
services: http://eplca.jrc.ec.europa.eu/ During the course it will be indicated the additional bibliography corresponding to the different contents of the course. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|