Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
| A7 |
Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic |
| A8 |
Participar, aprofundir i intervenir en el conjunt de les activitats i decisions d'una empresa d'elaboració de begudes fermentades, o en un projecte d'investigació enològica, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final
| | A7 |
Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic
| | A8 |
Participar, aprofundir i intervenir en el conjunt de les activitats i decisions d'una empresa d'elaboració de begudes fermentades, o en un projecte d'investigació enològica, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Tractaments dels diferents tipus de matèries primeres per a que siguin fermentables |
1.1 Tipus de matèries primeres: fruites, cereals, tubercles, canya.
1.2 Tractaments enzimàtics
1.3 Maltejat, mòlta, premsat, maceració, cocció, filtració.
|
2. Operacions de clarificació dels líquids fermentats |
2.1 Sedimentació/Desfangat
2.2 Filtració
|
3. Operacions d'estabilització dels líquids fermentats |
3.1 Filtració esterilitzant.
3.2 Estabilizació per fred.
3.3 Resines d'intercanvi.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
29 |
41 |
70 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació del curs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
fer problemes i casos pràctics |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes |
Descripció |
Cita prèvia per correu electrònic francisco.lopez@urv.cat al despatx. També a través de moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
S'avaluaran diferents activitats/tasques realitzades durant el curs |
40% |
Proves mixtes |
|
Una prova escrita durant el curs. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació de la segona convocatòria serà un examen del temari no superat a l'avaluació continuada. Mantindran criteris d'avaluació, conservant-se les notes de pràctiques de laboratori i altres. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tabletes i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora |
Bàsica |
Jordao, Antonio Manuel, Cosme, Recent advances in wine stabilization and conservation technologies, 2016, Nova Publishers
BOULTON R.B., SINGLETON V.L., BISSON L.F., KUNKEE R.E., Principles and practices of winemaking., 1996, Ed. Chapman & Hall, Nueva York
FLANZY, C., Enología. Fundamentos científicos y tecnológicos, 2000, AMV / Mundiprensa, Madrid
RIBEREAU-GAYON, P., GLORIES, Y., MAUJEAN, A., DUBOURDIEU, Traité d’Enologie. Vol.2. Chimie du vin. Stabilisation et traitements, 1998, Ed. Dunod
Ed. Dunod,, Handbook of Enology. Vol.2. The chemistry of wine. Stabilization and treatments., 1998, Ed. John Wiley & Sons
|
Es facilitarà durant el curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|