DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) COMUNICACIÓ CIENTÍFICA Codi 19625201
Ensenyament
Begudes Fermentades (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa Juny, Jul., Set.
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
PORTILLO GUISADO, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica carmen.portillo@urv.cat
Professors/es
PORTILLO GUISADO, MARIA DEL CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant Tècniques de comunicació general: Coneixement, us i desenvolupament

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A7 Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic
 A9 Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A7 Comunicar i presentar resultats d'investigació
Establir una hipòtesis i objectius de treball per el disseny d'una tèsis doctoral.
 A9 Establir una hipòtesis i objectius de treball per el disseny d'una tèsis doctoral.
Comunicar resultats científics en anglès.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
La formació científica Realització de tesis doctorals
Formulació d'hipòtesi.
Desenvolupament de tesis
Recerca científica Projecte de recerca:
Antecedents i fonts d'informació
Fons, ajudes i contractes
Tècniques de presentació i comunicació Elaboració de pòsters
Elaboració de presentacions
Inserció professional Elaboració del CV


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A7
A9
1 2 3
Esdeveniments científics i/o divulgatius
A7
A9
CT1
CT5
3 6 9
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A7
A9
2 6 8
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A7
A9
5 15 20
Presentacions / exposicions
A7
A9
CT5
6 24 30
Atenció personalitzada
4 0 4
 
Proves orals
A7
A9
CT5
1 0 1
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Esdeveniments científics i/o divulgatius Explicació dels continguts teòrics.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exercicis de platejament:
Aplicació dels coneixements adquirits.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Treballar diferents aspectes de les presentacions: posters i presentacions orals.
Presentacions / exposicions Presentacions de treballs propis i adequació al fòrum.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
L’alumne pot contactar vía correu electrònic amb els professors o bé durant els periodes d’atenció programats.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A7
A9
Participació general 10
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
A7
A9
Participació durant les classes presencials 10
Presentacions / exposicions
A7
A9
CT5
Elaboració d'un pòster 30
Proves orals
A7
A9
CT5
Redacció d'un article i presentació oral 50
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura té convocatòria única.


Fonts d'informació

Bàsica

L. Arredondo.  “Cómo hacer presentaciones profesionales”. McGraw Hill.Mexico 1991.

J. Bell.  “Doing your research project”. 3ª edición. Open University Press. 1999.

M.H. Briscoe.  “Preparing scientific illustrations. A guide to better posters, presentations, and publications”. Springer-Verlag, 2º edición. New York 1996.

The CSE Manual for Authors, Editors, and Publishers. “Scientific Style and Format. Seventh EditionStyle Manual Committee, Council of Science Editors, Reston,VA 2006

M. Davis.  “Scientific papers and presentations”. Academic Press.San Diego,CA 1997

R.A. Day.  “How to write & publish a scientific paper”. 5ª edition. Oryx Press.Canada 1998.

M. Denscombe, P. Oliver & J. Bell. “The Researchers Toolkit: The Good Research Guide, Student Guide to Research Ethics and Learning from Research”. Open University Press.Philadelphia. 2003.

J.L. García-Roldán.  “Cómo elaborar un Proyecto de investigación”. Universidad de Alicante 2003.

J. Gibaldi. “MLA Handbook for writers of research papers”. 6ª edición. The Modern Language Association of America. New York 2003.

T. Greenhalgh. “How to read a paper”. 2ª edición. BMJ Books. 2004.

B. Gustavii. “How to write and illustrate a scientific paper”. Cambridge University Press. 2003. .

G. Hall. “How to present at meetings”. BMJ Books. 2004. “How to write a paper”. G. Hall. BMJ Books. 2004.

G.M. Hall. “How to writte a paper”. 3ª edition. BMJ Publishing Group. London 2003.

C A. Hult, “Researching and Writing in the Sciences and Technology”.Allyn and Bacon,Boston,MA. 1996.

J. Huth, Brogan M, Dancik B, Kommedahl T, Nadziejka D, Robinson P, & Swanson W.1994. “Scientific format and style: The CBE manual for authors, editors, and publishers”.Cambridge:CambridgeUniversity Press.B.S.

Katcher. “Medline: A guide to effective searching”. Ashbury Press.San Francisco 1999.

R. Kumar. “Research Methodology. A step by step guide for beginners”. Sage Publications. Londres 1999.

Manchester Open Learning. “Cómo hacer presentaciones eficaces”.. Ediciones Gestión 2000. Barcelona 1995.

J.R. Matthews, J.M. Bowen & R.W. Mathews. “Successful scientific writing”. 2ª edición.CambridgeUniversity Press 2000.

R. Murray.  “Writing for academic Journals”. Open University Press. 2004.

J. Peat, E. Elliot, L. Baur & V. Keena. “Scientific writing”. BMJ Publishing Group. Londres 2002.

E.M. Phillips & D.S. Pugh  “How to get a Ph. D. A handbook for students and their supervisors”. 4th edition. Open University Press. Philadelphia. 2005.

M. Phillips & R. Murray. “The PhD Pack: How to get a PhD, How to write a Thesis and How to survive your viva”. Open University Press.Philadelphia. 2003.

G. Rugg &Petre, M.The Unwritten Rules of PhD Research.Open University Press.Philadelphia. 2004 P.M.J. Stevens, A.L. Schade, B. Chalk & O. D’A. Slevin. “Understanding research”. Campion Press Limited. Edinburg 1993.

W.Strunk, Jr “The Elements of Style”. Available on line:http://www.bartleby.com/141/

P. Tinkler &Jackson, C. “The Doctoral Examination Process. A Handbook for Students, Examiners and Supervisors”.Open University Press.Philadelphia. 2004

E. Wager, F. Godlee & T. Jefferson. “How to survive peer review”. BMJ Books. 2004.

Complementària
  • Artícles científics en anglès relacionats amb l’enologia.
  • Videos, CD, DVD.
Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent