Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final |
| A3 |
Aprofundir en l'estudi dels microorganismes implicats en l'elaboració de begudes fermentades, tant positius com alteradors, analitzant els últims avenços científics, i comprenent la influència que tenen sobre les propietats del producte final. |
| A9 |
Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Distingir les vies metabòliques de producció de metabòlits primaris, secundaris i aromes del vi.
Familiaritzar al alumnat amb la investigació enològica actual.
Analitzar resultats d'investigació, i ser capaç de treure conclusions.
Reforçar el raonament crític cap a les solucions proposades per el sector de l'enologia per a millorar el desenvolupament de la fermentació i/o peroducte final.
| | A3 |
Reforçar el raonament crític cap a les solucions proposades per el sector de l'enologia per a millorar el desenvolupament de la fermentació i/o producte final.
Analitzar resultats d'investigació, i ser capaç de treure conclusions.
Familiaritzar a l'alumnat amb la investigació enològica actual.
Comprendre el paper que fa el llevat en la fermentació alcohòlica i relacionar-lo amb els possibles problemes que poden sorgir a lo llarg del procès.
| | A9 |
Aplicar els coneixements adquirits a la comprensió d'articles científics (en anglès) sobre la temàtica d'estudi, per després resumir-los i debatir-los amb els professors i altres alumnes.
Familiaritzar al alumnat amb la investigació enològica actual.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
10 |
28 |
38 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
12 |
18 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
12 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Presentacions / exposicions |
|
Atenció personalitzada |
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
|
20% |
Presentacions / exposicions |
|
|
30% |
Proves mixtes |
|
|
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
- Ribereau-Gayon, P., D. Dubourdieu, and B. Doneche, A. Lonvaud (eds.). 2000. Handbook of Enology Volume 1:Microbiology of Wine and Vinifications. John Wiley & Sons, NewYork.
- Carrascosa, AV., Muñoz, R., González, R. 2011. Molecular Wine Microbiology. Academic Press, Elsevier Inc.
- Fleet, G. H. 2002. Wine Microbiology and Biotechnology. Taylor & Francis, London
- Lambrechs, M.G., Pretorius,I.S. (2000) Yeast and its importance to Wine Aroma. S. Afr. J. Enol. Vitic.21: 97-129
- Pretorius,I.S. (2000).Tailoring wine yeast for the new millennium: novel approaches to the ancient art of winemaking. Yeast 16, 675-729.
- Bauer,F.F., Pretorius,I.S. (2000). Yeast stress response and fermentation efficiency: how to survive the making of wine - a review. S.Afr.J.Enol.Vitic 21 , 27-51.
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|