DADES IDENTIFICATIVES 2016_17
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 19625401
Ensenyament
Begudes Fermentades (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Pràctiques Externes obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Enginyeria Química
Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
BELTRAN CASELLAS, GEMMA
Adreça electrònica montserrat.mestres@urv.cat
cristina.reguant@urv.cat
jmcanals@urv.cat
gemma.beltran@urv.cat
nicolasrozes@urv.cat
roger.plata@urv.cat
jordi.demier@urv.cat
Professors/es
MESTRES SOLÉ, MARIA MONTSERRAT
REGUANT MIRANDA, CRISTINA
CANALS BOSCH, JUAN MIGUEL
BELTRAN CASELLAS, GEMMA
ROZÈS ., NICOLAS ANDRE LOUIS
PLATA COTS, ROGER
DE MIER VINUE, JORDI
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final
 A4 Tenir coneixements sobre legislació, qualitat i seguretat alimentària, entendre’ls i aplicar-los en el context d'elaboració de begudes fermentades.
 A5 Interpretar i extreure informació útil a partir de dades obtingudes en el context de l'elaboració de begudes fermentades, utilitzant de manera adequada les eines d'anàlisi estadística, quimiomètric i de tractament gràfic de dades
 A7 Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic
 A8 Participar, aprofundir i intervenir en el conjunt de les activitats i decisions d'una empresa d'elaboració de begudes fermentades, o en un projecte d'investigació enològica, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari
 A9 Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1 Aprendre a aprendre.
 B4 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa.
 B5 Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
 A4 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
 A5 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
 A7 Integrar els coneixements teòrics adquirits amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
Conèixer i utilitzar els medis tècnics més freqüentment utilitzats per els professionals de l'àmbit de l'enologia i altres begudes fermentades
 A8 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
Integrar els coneixements teòrics adquirits amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Demostrar la capacitat per desenvolupar les tasques professionals habituals en l'elaboració de vins escumosos o de cervesa.
Demostrar capacitat per desenvolupar tasques d'investigació bàsica i/o aplicada a la enologia o biotecnologia.
Participar en el conjunt de les activitats dins d'una empresa o laboratori de productes derivats de la vinya o del vi, o altres begudes fermentades.
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
 A9 Conèixer i utilitzar els medis tècnics més freqüentment utilitzats per els professionals de l'àmbit de l'enologia i altres begudes fermentades
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1 Fa preguntes intel·ligents que qüestionen el que ha après i mostra iniciativa en la cerca d’ informació
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
 B4 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’ acord amb una sistemàtica
 B5 Accepta i compleix les normes del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals

Procediments de selecció i assignació
Procediments


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
C6
1 1 2
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
A7
A9
C6
4 0 4
Estada de pràctiques
A1
A7
A8
A9
B1
B4
B5
C6
4 190 194
Memòria
A1
A7
A8
A9
B4
C6
4 20 24
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
Estada de pràctiques
Memòria

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
A1
A7
A8
A9
B1
B4
B5
C6
10 - 25%
Memòria
A1
A7
A8
A9
B4
C6
75 - 90 %
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent