DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) PRÀCTIQUES EXTERNES Codi 19625401
Ensenyament
Begudes Fermentades (2014)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
9 Pràctiques Externes obligatòria Primer AN
Llengua d'impartició
Castellà
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Enginyeria Química
Química Analítica i Química Orgànica
Coordinador/a
BELTRAN CASELLAS, GEMMA
Adreça electrònica olga.busto@urv.cat
josemaria.llaurado@urv.cat
mireia.giralt@urv.cat
gemma.beltran@urv.cat
roger.plata@urv.cat
jordi.demier@urv.cat
pablo.martin@urv.cat
Professors/es
BUSTO BUSTO, OLGA
LLAURADÓ REVERCHON, JOSÉ MARÍA
GIRALT ESTEVE, MIREIA
BELTRAN CASELLAS, GEMMA
PLATA COTS, ROGER
DE MIER VINUE, JORDI
MARTÍN QUINTÍN, PABLO
Web
Descripció general i informació rellevant En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Aprofundir en els processos químics, bioquímics i tecnològics, així com en els últims avenços cientificotècnics, que intervenen en l'elaboració de begudes fermentades, des de la matèria primera al producte final
 A4 Tenir coneixements sobre legislació, qualitat i seguretat alimentària, entendre’ls i aplicar-los en el context d'elaboració de begudes fermentades.
 A5 Interpretar i extreure informació útil a partir de dades obtingudes en el context de l'elaboració de begudes fermentades, utilitzant de manera adequada les eines d'anàlisi estadística, quimiomètric i de tractament gràfic de dades
 A7 Planificar, dissenyar i elaborar un projecte relacionat amb l'elaboració de begudes fermentades, ja sigui en un àmbit científic / investigador, com tecnològic
 A8 Participar, aprofundir i intervenir en el conjunt de les activitats i decisions d'una empresa d'elaboració de begudes fermentades, o en un projecte d'investigació enològica, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari
 A9 Gestionar la informació i el coneixement utilitzant bibliografia cientificotècnica en el camp de la ciència i la tecnologia d'aliments
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
 A4 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
 A5 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
 A7 Integrar els coneixements teòrics adquirits amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
Conèixer i utilitzar els medis tècnics més freqüentment utilitzats per els professionals de l'àmbit de l'enologia i altres begudes fermentades
 A8 Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències específiques, transversals i nuclears.
Integrar els coneixements teòrics adquirits amb les realitats a les quals es poden aplicar.
Demostrar la capacitat per desenvolupar les tasques professionals habituals en l'elaboració de vins escumosos o de cervesa.
Demostrar capacitat per desenvolupar tasques d'investigació bàsica i/o aplicada a la enologia o biotecnologia.
Participar en el conjunt de les activitats dins d'una empresa o laboratori de productes derivats de la vinya o del vi, o altres begudes fermentades.
Ser capaços d'aplicar les tècniques apreses en contextos concrets.
 A9 Conèixer i utilitzar els medis tècnics més freqüentment utilitzats per els professionals de l'àmbit de l'enologia i altres begudes fermentades
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT6 Aprofundir en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupar l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitzar l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenyar itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

La informació sobre organització, coordinació, seguiment i avaluació de les pràctiques externes es troba en el document adjunt (Guia prácticas externas). Qualsevol altra informació estarà en el moodle de l'assignatura.

El procediment per iniciar els tràmits pel conveni de cooperació educativa amb empreses de l'estat español, a l'estranger, o en institucions de la URV es troba en el següent enllaç:

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Selecció/assignació del lloc de pràctiques externes
1 1 2
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes
A7
A9
4 0 4
Estada de pràctiques
A1
A4
A5
A7
A8
A9
CT4
CT6
CT7
4 190 194
Memòria
A1
A4
A5
A7
A8
A9
CT7
4 20 24
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries El coordinador de PE explicarà als alumnes el funcionament (procès de selecció, tràmits per fer el conveni, seguiment, avaluació, terminis,...) de les pràctiques externes en una sessió presencial al inici del curs acadèmic.
Mecanismes de coordinació i seguiment de pràctiques externes El coordinador assignarà un tutor acadèmic (que pot ser ell mateix) i un tutor professional un cop assignat el lloc de pràctiques, que faran el seguiment de les mateixes.
Estada de pràctiques L'alumne farà una estada en pràctiques de 200 hores un cop signat el conveni de cooperació educativa, durant el curs acadèmic.
Memòria L'alumne ha d'entregar una memòria de les pràcitques extermes. Les instruccions sobre la mateixa estaràn el l'espai moodle.

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

La informació sobre organització, coordinació, seguiment i avaluació de les pràctiques externes es troba en el document adjunt (Guia prácticas externas). Qualsevol altra informació estarà en el moodle de l'assignatura.


Criteris i procediments d'avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Metodologies Competències Descripció Pes        
Estada de pràctiques
A1
A4
A5
A7
A8
A9
CT4
CT6
CT7
El tutor professional avaluarà a el desenvolupament de l'alumne durant l'estada en pràctiques, omplint una rúbrica subministrada pel coordinador acadèmic 25%
Memòria
A1
A4
A5
A7
A8
A9
CT7
La comissió avaluadora,formada per 3 memmbres, valorarà la memòria escrita, omplint una rúbrica subministrada pel coordinador acadèmic 75 %
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent