DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) OCI I ENOTURISME Codi 19635102
Ensenyament
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Geografia
Coordinador/a
RUSSO ., ANTONIO
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
Adreça electrònica salvador.anton@urv.cat
jaume.salvat@urv.cat
antonio.russo@urv.cat
Professors/es
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
SALVAT SALVAT, JAUME
RUSSO ., ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
 A5 Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Conèixer casos d'anàlisi de les destinacions i mercats turístics (enoturisme)
Comprendre el funcionament del sistema de producció i consum enoturístic
Apendre els diferents models de desenvolupament de l'enoturisme
 A5 Identificar i distingir els diferents tipus d'experiències i productes enoturístics
Conèixer els factors d'innovació en el desenvolupament de productes i activitats d'oci
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Les tendències en turisme i oci. Destí, mercats i fluxes
Tendències en el desenvolupament de l'enoturisme. El sistema enoturístic
Valorització i desenvolupament del territori a través de l'enoturisme
Models de desenvolupament enoturístics
Productes i experiències en enoturisme

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
A5
20 36 56
Seminaris
A3
A5
10 15 25
Pràctiques de camp/sortides
A3
25 37.5 62.5
Atenció personalitzada
4 1 5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Explicació de les temàtiques fonamentals del curs
Seminaris Treball especialitzat amb participació de ponents externs
Pràctiques de camp/sortides Activitat de coneixement d'experiències i dinàmiques enoturístiques de referència in situ
Atenció personalitzada Atenció individualitzada als estudiants

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció individualitzada als estudiants de l'assignatura

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A3
A5
Preguntes tancades de resposta única - 30% de la qualificació final
Seminaris
A3
A5
Assistència i participació
Pràctiques de camp/sortides
A3
Quadern de camp relatiu a les activitats d'interès per a l'assignatura fetes durant les sortides - 30% de la qualificació final
Altres  

"Team project" fet en grups petits sobre el potencial enoturístic d'una destinació / disseny de productes /eixos d'un pla de desenvolupament - 40% de la qualificació final

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Carlsen, J. & Charters, S. (eds.) (2006) Global wine tourism: research, management and marketing. Wallingford, UK. CABI.

Croce, E. (2010) Food and wine tourism: integrating food, travel and territory. Wallingford, UK. CABI.

Everett, Sally (2016) Food and drink tourism. Principles and Practice.London. Sage.

Getz, D. (2000) Explore wine tourism: management, development and destinatuons. New York, Cognizant.

Hall, C.M & Sharples, L. (2008) Food and wine festivals and events around the world|b: development, management and Markets. Oxford, UK. Butterworth-Heinemann

Hall, C.M. et al (eds.) (2000) Wine tourism around the world: development, management and Markets.  . Oxford, UK. Butterworth-Heinemann

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent