Type A
|
Code |
Competences Specific | | A8 |
Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A8 |
Distingir les característiques sensorials dels diferents vins i vins especials
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
• Llistat de vins |
|
• Maridatge: contrast i afinitat |
|
• Afinitats, constrast i textures |
|
• Servei del vi i decantació |
|
• Ampolles, copes i altres instruments |
|
• Productes gourmet: formatge, cervesa, oli d’oliva, xocolata, fruits del bosc... |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
Seminaris |
|
0 |
0 |
0 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
|
Seminaris |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Atenció personalitzada |
|
Description |
Pierre-Louis TEISSEDRE |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Others |
|
Qüestionaris curts o llargs Qüestions pràctiques/problemes |
50%
50% |
|
Other comments and second exam session |
|
Bàsica |
|
FLANZY, C. (1998) – Œnologie - Fondements Scientifiques etTechnologiques, LAVOISIER - Tec & Doc, Paris. RIBEREAU-GAYON, P.; DUBOURDIEU, D.; DONÈCHE, B.; LONVAUD, A. (2004) – Traité d'oenologie Tome 1: Microbiologie du vin. Paris. RIBEREAU-GAYON,
P.; DUBOURDIEU, D.; DONÈCHE, B.; LONVAUD, A. (2004) – Traité d'oenologie Tome
2: Chimie du vin. Stabilisation et traitements. Paris. |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|