DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) LES TIC I EL TURISME DEL VI, ENOTURISME 2.0 Codi 19635107
Ensenyament
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
BELTRAN CASELLAS, GEMMA
Adreça electrònica gemma.beltran@urv.cat
Professors/es
BELTRAN CASELLAS, GEMMA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final.
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
 A5 Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme.
 A7 Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics.
 A8 Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Conèixer les diferents varietats de raïm, el seu cicle de vida i la relació amb les característiques del most
Distingir les tècniques vitivinícoles del maneig de la vinya i les operacions anuals de manteniment del cultiu
Reconèixer els processos d'elaboració, així com els equips necessaris per a la producció dels diferents tipus de vi i vins especials (escumosos, dolços, fortificats i de criança)
 A3 Comprendre els components del territori i la seva diversitat com a context de l'activitat enoturística
Comprendre i demostrar la importància del territori i l'enoturisme en el desenvolupament territorial
Comprendre el funcionament del sistema econòmic/turístic i la seva mesura
Conèixer les principals tècniques per al seguiment i el monitoratge de l'activitat turística
Reconèixer la importància del turisme en el desenvolupament local i regional dels territoris vitivinícoles
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A5 Conèixer i utilitzar eines d'anàlisi, diagnosi i representació territorial
 A7 Idenficar les denominacions d'origen i asociar-les amb les seves caracterísitiques més rellevants
Avaluar la importància dels vins en la gastronomia local
Distingir i utilitzar els maridatges específics entre els vins i la gastronomia local
Situar i descriure les tradicions tangibles i intangibles del territori
Interpretar el patrimoni, la història, el paisatge i el context socieconòmic i cultural
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A8 Distingir les característiques sensorials dels diferents vins i vins especials
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Disseny de webs i localització

Promoció on-line i vendes. Botigues virtuals.
Mitjans de comunicació socials. Rol de “community manager”
Reptuació a la xarxa. Reconeixement social.
Serveis basats en la localització i eines de recomanació.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
Seminaris
0 0 0
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
0 0 0
Pràctiques a través de TIC
0 0 0
Pràctiques de camp/sortides
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Seminaris
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
Pràctiques a través de TIC
Pràctiques de camp/sortides
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
Laurence Geny

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Altres  

Qüestionaris curts o llargs Qüestions pràctiques/problemes

50%

50%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Social Media Best Practices In Travel Marketing. By Philippe Bussière, Frédéric Gonzalo. Phare36 editors, 2015. ISBN 9780994750211.


The Social Media Marketing Book Paperback.  By Dan Zarrella. OReily media, 2010. ISBN: 1107008417  
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent