Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final. |
| A3 |
Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva. |
| A5 |
Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme. |
| A7 |
Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics. |
| A8 |
Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer les diferents varietats de raïm, el seu cicle de vida i la relació amb les característiques del most
Distingir les tècniques vitivinícoles del maneig de la vinya i les operacions anuals de manteniment del cultiu
Reconèixer els processos d'elaboració, així com els equips necessaris per a la producció dels diferents tipus de vi i vins especials (escumosos, dolços, fortificats i de criança)
| | A3 |
Comprendre els components del territori i la seva diversitat com a context de l'activitat enoturística
Comprendre i demostrar la importància del territori i l'enoturisme en el desenvolupament territorial
Comprendre el funcionament del sistema econòmic/turístic i la seva mesura
Conèixer les principals tècniques per al seguiment i el monitoratge de l'activitat turística
Reconèixer la importància del turisme en el desenvolupament local i regional dels territoris vitivinícoles
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A5 |
Conèixer i utilitzar eines d'anàlisi, diagnosi i representació territorial
| | A7 |
Idenficar les denominacions d'origen i asociar-les amb les seves caracterísitiques més rellevants
Avaluar la importància dels vins en la gastronomia local
Distingir i utilitzar els maridatges específics entre els vins i la gastronomia local
Situar i descriure les tradicions tangibles i intangibles del territori
Interpretar el patrimoni, la història, el paisatge i el context socieconòmic i cultural
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A8 |
Distingir les característiques sensorials dels diferents vins i vins especials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
| | CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
• Producció de vins negres de criança. |
|
• Varietats de raïm. Compostos fenòlics i anàlisi de color. |
|
• Producció de vi negre. |
|
• Mètodes d’envelliment. Tipus de bótes. |
|
• Característiques sensorials. |
|
• Elaboració de vins dolços naturals. |
|
• Tipus de vins dolços i mètodes d’elaboració. |
|
• Vins embotellats: sauternes. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
0 |
0 |
Seminaris |
|
0 |
0 |
0 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
0 |
0 |
0 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
0 |
0 |
0 |
Sessions de tast |
|
0 |
0 |
0 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
0 |
0 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Seminaris |
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Sessions de tast |
|
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Pierre-Louis TEISSEDRE |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
Qüestions curtes i/o llargues Qüestions pràctiques |
50%
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
FLANZY, C. (1998) – Œnologie - Fondements Scientifiques
et Technologiques, LAVOISIER - Tec & Doc, Paris. RIBEREAU-GAYON,
P.; DUBOURDIEU, D.; DONÈCHE, B.; LONVAUD, A. (2004) – Traité d'oenologie Tome
1: Microbiologie du vin. Paris. RIBEREAU-GAYON, P.; DUBOURDIEU, D.; DONÈCHE, B.; LONVAUD,
A. (2004) – Traité d'oenologie Tome 2: Chimie du vin. Stabilisation et
traitements. Paris. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|