IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) PRODUCCIÓ DE VINS FORTIFICATS Code 19635112
Study programme
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Segon 1Q
Modality and teaching language
Department Bioquímica i Biotecnologia
Coordinator
BELTRAN CASELLAS, GEMMA
SANZ IBAÑEZ, CINTA
E-mail gemma.beltran@urv.cat
Lecturers
BELTRAN CASELLAS, GEMMA
Web http://http://www.wintour-master.eu/en/what-is-wintour/structure-curriculum/
General description and relevant information

Aquesta assignatura s'imparteix a la Universitat de Porto.


Competències
Type A Code Competences Specific
 A1 Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final.
 A9 Participar en el conjunt d’activitats dutes a terme en empreses vitivinícoles i/o institucions vinculades al món de l’enoturisme, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari.
Type B Code Competences Transversal
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
Type C Code Competences Nuclear

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
 A1 Reconèixer els processos d'elaboració, així com els equips necessaris per a la producció dels diferents tipus de vi i vins especials (espumosos, dolços, fortificats i criança).
Conèixer els diversos processos de producció i tècniques d'envelliment dels vins de criança
 A9 Adquirir habilitats científiques i pràctiques en diferents processos de producció de vins
Type B Code Learning outcomes
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT4 Conèixer l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunicar i actuar amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Comprometre’s i afavorir els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confiar en les pròpies capacitats, respectar les diferències i aprofitar-les en benefici de l’equip. (Col·laboració)
Type C Code Learning outcomes

Continguts
Topic Sub-topic
Els diferents tipus de vins fortificats
Història i regulació. Varietats de raïm.
Elaboració dels diferents vins d'Oporto
Envelliment i conservació
Característiques sensorials

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
0 0 0
Pràctiques de camp/sortides
0 0 0
Seminaris
0 0 0
Sessions de tast
0 0 0
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries
Pràctiques de camp/sortides
Seminaris
Sessions de tast
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Description
Professor responsable de l'assignatura: Jorge Bernardo Lacerda de Queiroz

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Others  

Examen per escrit Informes Assistència a classe



80 %

15 %

5 %


 
Other comments and second exam session

Condició de freqüència: perd la freqüència l'estudiant que es perd més d'un quart de classes teòriques o no desenvolupa satisfactòriament dos terços dels treballs de laboratori.

Per aprovar l'assignatura es requereix obtenir un mínimde 9.5/20 punts en el total i un mínim de 8/20 punts en cada component.


Fonts d'informació

Bàsica

Mayson R. (2016), Richard Mayson's guide to Vintage Port 2016

Howkins, B. (2014), Rich, Rare & Red: A Guide to Port, Fourth Edition

Jeffs, J. (2014), Sherry

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.