Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final. |
| A3 |
Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva. |
| A7 |
Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics. |
| A8 |
Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Conèixer les diferents varietats de raïm, el seu cicle de vida i la relació amb les característiques del most
Distingir les tècniques vitivinícoles del maneig de la vinya i les operacions anuals de manteniment del cultiu
Reconèixer els processos d'elaboració, així com els equips necessaris per a la producció dels diferents tipus de vi i vins especials (escumosos, dolços, fortificats i de criança)
| | A3 |
Reconèixer la importància del turisme en el desenvolupament local i regional dels territoris vitivinícoles
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A7 |
Idenficar les denominacions d'origen i asociar-les amb les seves caracterísitiques més rellevants
Avaluar la importància dels vins en la gastronomia local
Distingir i utilitzar els maridatges específics entre els vins i la gastronomia local
Situar i descriure les tradicions tangibles i intangibles del territori
Interpretar el patrimoni, la història, el paisatge i el context socieconòmic i cultural
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A8 |
Distingir les característiques sensorials dels diferents vins i vins especials
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
| | CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
| | CT4 |
Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
| | CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
| | CT6 |
Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1)El context territorial |
Elements del territori. El paisatge
Diversitat d'entorns rurals
Sostenibilitat i desenvolupament territorial
Turisme i desenvolupament territorial
Plans, agents i polítiques de desenvolupament territorial
Eines d'anàlisi i diagnòstic territorial
|
2)Instruments d'anàlisi de l'activitat econòmica |
Descriure una economia: dimensions i indicadors a utilitzar
Exemples de casos
|
3)Especialització econòmica i competitivitat territorial |
Principals Sectors Productius i caracterització
Sector turístic: acotació i significació
Dimensions i indicadors sectorials a analitzar
Exemples de casos
|
4)Introducció a l'economia sectorial del turisme |
Indicadors Turístics
Problemàtiques turístiques i instruments analìtics
Exemples de casos
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
36 |
20 |
56 |
Pràctiques a través de TIC |
|
4 |
8 |
12 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
20 |
28 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
8 |
6 |
14 |
Treballs |
|
1 |
33 |
34 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a les dues parts de l’assignatura i a les activitats a fer. |
Sessió Magistral |
Explicació dels principals continguts de l’assignatura, amb indicació de lectures complementàries |
Pràctiques a través de TIC |
Explicació i recerca de les principals fonts de dades per a l’estudi del territori |
Presentacions / exposicions |
Presentació de treballs de curs per parelles. es plantegen dos treballs i per tant dues presentacions, una sobre la part geogràfica (tema 1) i l'altra sobre la part econòmica (temes 2 a 4). |
Pràctiques de camp/sortides |
Sortida a la Terra Alta per conèixer un context determinat de l’activitat enoturística |
Treballs |
Dos treballs:
Geografia: Treball de curs per parelles sobre el context territorial d’un territori enoturístic.
Economia: Treball de curs per parelles sobre l'anàlisi de l'economia d'un territori turístic.
Els treballs es poden fer de forma complementària, però sense repetir continguts.
Els professors donaran una guia d'elaboració del treball a l'inici de curs. |
Atenció personalitzada |
Tutories per a l'elaboració delt reball i la presentació. |
Descripció |
Tutories per donar suport en el seguiment del treball i la presentació. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Lliurament de les pràctiques fetes a classe |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Dues presentacions per parelles a classe, una referida a cada treball (Geografia i Economia). Cada presentació aporta un 15%. |
30% |
Pràctiques de camp/sortides |
|
Resum i comentari de la sortida de treball a la Terra Alta |
5% |
Treballs |
|
Nota dels dos treballs, incloent:
Treball de geografia: 20%
Treball d'economia: 35% |
55% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
De no superar les proves durant el període lectiu establert, l'alumne podrà optar a presentar o millorar les activitats avaluatives en els terminis i condicions que fixaran els professors, sempre tenint en compte el calendari global del màster. |
Bàsica |
|
Frank, R., Bernanke, B., Antonovic, K. and Heffetz, O, (2015),
Principles of Economics, Mc Graw Hill Goeldner, C. and Brent, J.R., (2012), Tourism: Principles,
Practices, Philosophies, 12th ed, Wiley Nelson, V. (2013), An introduction to the Geography of Tourism, Rowman & Littlefield, Lanham Woods, M. (2005), Rural geography, London, SAGE |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|