DADES IDENTIFICATIVES 2021_22
Assignatura (*) ADAPTACIÓ A LA GEOGRAFIA Codi 19635203
Ensenyament
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
3 Optativa 1Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Geografia
Coordinador/a
DOMÈNECH MONTAÑA, ANTONI
Adreça electrònica jaume.salvat@urv.cat
antoni.domenech@urv.cat
Professors/es
SALVAT SALVAT, JAUME
DOMÈNECH MONTAÑA, ANTONI
Web http://http://www.wintour-master.eu/en/what-is-wintour/structure-curriculum/
Descripció general i informació rellevant En el cas d’emergència sanitària que requereixi confinar la població o que impliqui restriccions de mobilitat durant aquest curs, es procurarà adaptar l'activitat docent i l'avaluació. Si es produeix aquesta situació, s'informarà d'aquestes adaptacions a l’espai Moodle de cada assignatura.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A3 Conèixer casos d'anàlisi de les destinacions i mercats turístics (enoturisme)
Comprendre el funcionament del sistema de producció i consum enoturístic
Comprendre i demostrar la importància del territori i l'enoturisme en el desenvolupament territorial
Reconèixer la importància del turisme en el desenvolupament local i regional dels territoris vitivinícoles
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT7 Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
Elements del territori. El paisatge
Diversitat d'entorns rurals
Sostenibilitat i desenvolupament territorial
Turisme i desenvolupament territorial
Plans, agents i polítiques de desenvolupament territorial
Eines d'anàlisi i diagnòstic territorial

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 1 2
Sessió Magistral
A3
12 12 24
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A3
CT7
4 4 8
Pràctiques de camp/sortides
A3
CT7
8 2 10
Debats
A3
CT7
2 2 4
Presentacions / exposicions
A3
2 3 5
Treballs
A3
CT7
1 20 21
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Introducció a l'assignatura
Sessió Magistral Presentació dels conceptes principals de l'assignatura. També es facilitarà referències bibliogràfiques i fonts d'informació que permetin aprofundir en la matèria
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Activitat pràctica en aula d'informàtica
Pràctiques de camp/sortides Activitats pràctiques vinculades amb la sortida de camp a la Terra Alta
Debats Debats a classe sobre casos pràctics
Presentacions / exposicions Presentacions orals del treball de curs
Treballs Treball de curs a realitzar en grup. Anàlisi geogràfica d'una regió vitivinícola
Atenció personalitzada Tutories individuals de seguiment de l'assignatura

Atenció personalitzada
Descripció
Tutories individuals de seguiment de l'assignatura. Consultar disponibilitat horària al professor

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A3
CT7
Pràctica en aula d'informàtica 10%
Pràctiques de camp/sortides
A3
CT7
Activitat pràctica vinculada a la sortida a la Terra Alta 10%
Debats
A3
CT7
Participació a classe i debats 10%
Presentacions / exposicions
A3
Presenatció del treball de curs (diagnosi regional - en grup) 30%
Treballs
A3
CT7
Treball de curs: diagnosi regional - treball en grup 30%
Altres  

Assistència

10%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Goeldner, C. and Brent, J.R., Tourism: Principles, Practices, Philosophies, , 2012
Nelson, V., An introduction to the Geography of Tourism, , 2013
Woods, M, Rural geography, , 2005

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent