DADES IDENTIFICATIVES 2019_20
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 19635301
Ensenyament
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Treball fi de màster Segon 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Geografia
Gestió d'Empreses
Coordinador/a
SANZ IBAÑEZ, CINTA
Adreça electrònica salvador.anton@urv.cat
noemi.rabassa@urv.cat
christophe.marquet@urv.cat
antonio.russo@urv.cat
cinta.sanzi@urv.cat
pierre-louis.teissedere@urv.cat
Professors/es
ANTON CLAVÉ, SALVADOR
RABASSA FIGUERAS, MARIA NOEMÍ
MARQUET , CHRISTOPHE JEAN LOUIS
RUSSO , ANTONIO
SANZ IBAÑEZ, CINTA
TEISSEDRE , PIERRE-LOUIS
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final.
 A2 Identificar i dominar els requisits per al desenvolupament i la implementació de propostes d’emprenedoria enoturística.
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
 A4 Aprofundir sobre les tipologies, tendències i dinàmiques dels mercats enoturístics per al disseny i el desenvolupament d’un pla de màrqueting que promogui el vi i les activitats enoturístiques.
 A5 Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme.
 A6 Dominar l’aplicació de les noves tecnologies en el camp de l’enoturisme.
 A7 Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics.
 A8 Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast.
 A9 Participar en el conjunt d’activitats dutes a terme en empreses vitivinícoles i/o institucions vinculades al món de l’enoturisme, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari.
 A10 Planificar, dissenyar i elaborar un projecte innovador d’enoturisme
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A2 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer les institucions i els organismes relacionats amb l'especialització escollida.
 A3 Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A4 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
 A5 Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A6 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A7 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A8 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
 A9 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
 A10 Ser capaç de redactar i discutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la recerca pròpia.
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
 CT2 Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT5 Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
 CT7 Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Incorporar la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant i/o professional. (Igualtat)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Cada alumne tindrà un tutor especific de la Universitat i un altre de l'empresa. Addicionalment, hi ha un coordinador que assigna cada alumne a un tutor.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 12 16
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
22 66 88
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
10 500 510
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A4
A5
A7
A9
CT5
2 150 152
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Establiment de requisits bàsics
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Seguiment alumnes i informació sobre el seu treball
Elaboració del treball de fi de grau/màster Treball personal de l'alumne amb orientacions del tutor
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació al davant d'un tribunal format per 4 persones: Tutor + coordinadors de les 3 Universitats (Porto, Burdeus i Tarragona)

Mecanismes coordinació/seguiment
Descripció

El tutor de la Universitat es coordinarà amb el tutor del centre de pràctiques com a mínim dues vegades: a l'inici i al final de les pràctiques. En cas que fos necessari, es podran reunir en una altre ocasió. 


Criteris i procediments d’avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
TREBALL ESCRIT 60
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A4
A5
A7
A9
CT5
PRESENTACIÓ ORAL 40
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent