DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 19635302
Ensenyament
Innovació en Enoturisme (Erasmus Mundus) (2016)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
30 Treball fi de màster Segon 2Q
Llengua d'impartició
Anglès
Departament Bioquímica i Biotecnologia
Coordinador/a
MAS BARON, ALBERTO
Adreça electrònica albert.mas@urv.cat
pierre-louis.teissedere@urv.cat
Professors/es
MAS BARON, ALBERTO
TEISSEDRE , PIERRE-LOUIS
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final.
 A2 Identificar i dominar els requisits per al desenvolupament i la implementació de propostes d’emprenedoria enoturística.
 A3 Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva.
 A4 Aprofundir sobre les tipologies, tendències i dinàmiques dels mercats enoturístics per al disseny i el desenvolupament d’un pla de màrqueting que promogui el vi i les activitats enoturístiques.
 A5 Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme.
 A6 Dominar l’aplicació de les noves tecnologies en el camp de l’enoturisme.
 A7 Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics.
 A8 Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast.
 A9 Participar en el conjunt d’activitats dutes a terme en empreses vitivinícoles i/o institucions vinculades al món de l’enoturisme, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari.
 A10 Planificar, dissenyar i elaborar un projecte innovador d’enoturisme
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentatge
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Conèixer les diferents varietats de raïm, el seu cicle de vida i la relació amb les característiques del most
Distingir les tècniques vitivinícoles del maneig de la vinya i les operacions anuals de manteniment del cultiu
Reconèixer els processos d'elaboració, així com els equips necessaris per a la producció dels diferents tipus de vi i vins especials (escumosos, dolços, fortificats i de criança)
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A2 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer les institucions i els organismes relacionats amb l'especialització escollida.
 A3 Comprendre els components del territori i la seva diversitat com a context de l'activitat enoturística
Comprendre i demostrar la importància del territori i l'enoturisme en el desenvolupament territorial
Comprendre el funcionament del sistema econòmic/turístic i la seva mesura
Conèixer les principals tècniques per al seguiment i el monitoratge de l'activitat turística
Reconèixer la importància del turisme en el desenvolupament local i regional dels territoris vitivinícoles
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A4 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
 A5 Conèixer i utilitzar eines d'anàlisi, diagnosi i representació territorial
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A6 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A7 Idenficar les denominacions d'origen i asociar-les amb les seves caracterísitiques més rellevants
Avaluar la importància dels vins en la gastronomia local
Distingir i utilitzar els maridatges específics entre els vins i la gastronomia local
Situar i descriure les tradicions tangibles i intangibles del territori
Interpretar el patrimoni, la història, el paisatge i el context socieconòmic i cultural
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
 A8 Distingir les característiques sensorials dels diferents vins i vins especials
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
 A9 Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
 A10 Ser capaç de redactar i discutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la recerca pròpia.
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT1 Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic.



 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional. (Carreer development)
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Procediments de selecció i assignació
Procediments

Cada alumne tindrà un tutor especific de la Universitat i un altre de l'empresa. Addicionalment, hi ha un coordinador que assigna cada alumne a un tutor.


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
4 12 16
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
22 66 88
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
10 500 510
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A4
A5
A7
A9
CT5
2 150 152
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
  Descripció
Activitats Introductòries Establiment de requisits bàsics
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster Seguiment alumnes i informació sobre el seu treball
Elaboració del treball de fi de grau/màster Treball personal de l'alunne amb orientacions del tutor
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster Presentació al davant d'un tribunal format per 4 persones: Tutor + Coordinadors de les 3 Universitats (Porto, Burdeus i Tarragona)

Mecanismes coordinació/seguiment
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Descripció

El tutor de la Universidad es coordinara amb el tutor del centre de practiques com a minim dues vegades: a l'inici I al final de les practiques. En cas que fos necessari, es podrán reunir en una altre ocasio. 


Criteris i procediments d’avaluació
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una avaluació externa (per part del centre de pràctiques) i una autoavaluació.
Metodologies Competències Descripció Pes        
Elaboració del treball de fi de grau/màster
CT1
CT2
CT3
CT7
TREBALL ESCRIT 60
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster
A4
A5
A7
A9
CT5
PRESENTACIO ORAL 40
Altres
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent