Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Identificar els diferents tipus de vi existents i tenir coneixements dels processos de producció vitivinícola, des del tractament de la matèria primera fins a l’obtenció del producte final. |
| A2 |
Identificar i dominar els requisits per al desenvolupament i la implementació de propostes d’emprenedoria enoturística. |
| A3 |
Aprofundir en el funcionament dels sistemes turístics i adquirir coneixements sobre els principis de desenvolupament, gestió i governança de destinacions enoturístiques des d’una perspectiva sostenible, responsable i competitiva. |
| A4 |
Aprofundir sobre les tipologies, tendències i dinàmiques dels mercats enoturístics per al disseny i el desenvolupament d’un pla de màrqueting que promogui el vi i les activitats enoturístiques. |
| A5 |
Dissenyar i implantar estratègies innovadores per al desenvolupament de productes i destinacions d’enoturisme. |
| A6 |
Dominar l’aplicació de les noves tecnologies en el camp de l’enoturisme. |
| A7 |
Valorar el context històric, geogràfic, cultural i social de les regions productores de vi i integrar-lo en els programes d’innovació vitivinícola i en el disseny de productes per als consumidors enoturístics. |
| A8 |
Percebre, apreciar i dominar la diversitat de característiques sensorials del vi i les tècniques de tast. |
| A9 |
Participar en el conjunt d’activitats dutes a terme en empreses vitivinícoles i/o institucions vinculades al món de l’enoturisme, aplicant els coneixements adquirits en un context multidisciplinari. |
| A10 |
Planificar, dissenyar i elaborar un projecte innovador d’enoturisme |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT1 |
Desenvolupar l’autonomia suficient per a treballar en projectes d’investigació i col·laboracions científiques o tecnològiques dins el seu àmbit temàtic. |
| CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació. |
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinars. |
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències. |
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A2 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer les institucions i els organismes relacionats amb l'especialització escollida.
| | A3 |
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A4 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
| | A5 |
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A6 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A7 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
| | A8 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
| | A9 |
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
| | A10 |
Ser capaç de redactar i discutir en forma d'article científic o tècnic els resultats de la recerca pròpia.
Realitzar un estudi específic d'investigació o innovació dins el camp de l'enologia i turisme.
Integrar els coneixements teòrics amb les realitats a les quals es poden projectar.
Posar en funcionament, en un àmbit professional i de manera integrada, tota una sèrie de competències bàsiques, transversals i específiques.
Conèixer institucions i organismes vinculats a l'àmbit de l'especialització escollida.
Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de valorar la realitat professional.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT1 |
L’estudiant planifica i desenvolupa de forma autònoma, organitzada i científica el projecte. (Procés)
L’estudiant genera un document científic en estructura i continguts. (Memòria / Informe)
L’estudiant presenta i defensa el treball (davant un tribunal, en el cas del TFM). (Defensa)
| | CT2 |
Dominar les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cercar i obtenir informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitzar la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crear informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitzar les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconèixer la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Seguir un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenyar una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elaborar un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avaluar el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i ser capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT5 |
Produir un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construir un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
Usar els mecanismes de comunicació no verbal i els recursos expressius de la veu necessaris per fer una bona intervenció oral. (Comunicació no verbal i ús de la veu)
Construir un discurs estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produir un discurs persuasiu, consistent i precís, amb capacitat per fer entenedores idees complexes i interactuar de manera efectiva amb l’auditori. (Eficàcia)
| | CT7 |
Analitzar els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumentar basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà/ana)
Aplicar els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Incorporar la perspectiva de gènere en la seva activitat com a estudiant.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Procediments de selecció i assignació |
Procediments |
Les pràctiques professionals associades al desenvolupament del TFM es poden dur a terme a una de les organitzacions col·laboradores del Consorci WINTOUR (Associated Partners), ja sigui una empresa privada, un centre de recerca o institució pública relacionada amb l'àmbit de l'enoturisme. Els estudiants també poden proposar un lloc i projecte alternatiu, del qual la coordinació n'ha d'avaluar la idoneïtat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
12 |
16 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
|
22 |
66 |
88 |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
10 |
500 |
510 |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
2 |
150 |
152 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Establiment de requisits bàsics |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de grau/màster |
Seguiment alumnes i informació sobre el seu treball |
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
Treball personal de l'alumne amb orientacions del tutor acadèmic i professional |
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
Presentació al davant d'un tribunal format per 4 persones: Tutor acadèmic + 1 representant de cadascuna de les universitats organitzadores (URV, U.Porto, U.Burdeus) |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques). |
Descripció
|
Cada alumne té un tutor acadèmic de la Universitat i un tutor professional de l'empresa on realitza les pràctiques associates al TFM. L'estudiant fa intercanvis de seguiment del seu progrés amb ambdós tutors periòdicament. A banda d'aquestes dues figures, l'estudiant té un coordinador de TFM de referència a la universitat on està assignat, amb qui tracta les qüestions relatives a la formalització de l'estada de pràctiques i tràmits relacionats. |
Criteris i procediments d’avaluació |
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat) i una avaluació externa (per part del centre de pràctiques). |
Metodologies |
Competències |
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Elaboració del treball de fi de grau/màster |
|
TREBALL ESCRIT |
40 |
|
Presentació i defensa del treball de fi de grau/máster |
|
PRESENTACIO ORAL |
40 |
|
Altres |
|
Avaluació del tutor professional Avaluació del coordinador local (compliment de normes i lliuraments) |
20 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
L'admissió al TFM és possible si l'estudiant ha aprovat les assignatures del primer curs acadèmic.
L'admissió a la defensa del TFM és possible si l'estudiant ha aprovat totes les assignatures obligatòries del segon curs acadèmic i ha completat com a mínim 90 ECTS. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|