Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A8 |
El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Distingir els materials que es comporten com a fluids i conèixer les propietats que els caracteritzen. |
A1 A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Conèixer les unitats de les magnituds físiques relacionades amb els fluids i les equivalències entre els diferents sistemes d’unitats. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Comprendre el concepte de pressió i identificar les forces generades per les pressions en el si d’un fluid. |
A1 A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Plantejar i resoldre el balanç de les forces que actuen sobre un fluid estàtic. Plantejar i resoldre el balanç de les forces que els fluids estàtics fan sobre les superfícies dels recipients que els contenen. |
A1 A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Identificar els termes que intervenen en el balanç d’energia mecànica. Plantejar i resoldre el balanç d’energia mecànica en un sistema on hi ha un fluid en moviment. |
A1 A2 A3 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Aplicar el concepte d’anàlisis dimensional a l’estudi dels problemes de circulació de fluids. Interpretar els gràfics de factor de ficció pel flux en canonades. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Plantejar i resoldre el balanç d’energia mecànica per problemes de flux de fluids en canonades. Avaluar les pèrdues de càrrega produïdes tant per la fricció com per els accessoris d’una instal.lació. |
A1 A2 A3 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Conèixer els diferents tipus de bombes que es poden usar per impulsar els fluids i, en particular, conèixer les característiques de les bombes centrífugues. |
A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Dimensionar i calcular els paràmetres bàsics d’un sistema de transport de fluid compost per una o més bombes i un circuit amb diferents tipus d’accesoris. |
A8 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Plantejar i resoldre el balanç diferencial de quantitat de moviment (flux laminar en canonades o entre plaques planes) per obtenir l’expressió del perfil de velocitat. Integrar el perfil de velocitat per obtenir cabal, velocitat mitjana, esforç a la paret, etc. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Conèixer l’expressió del perfil de velocitat en flux turbulent en una canonada i en capa límit. Integrar el perfil de velocitats en una canonada per obtenir l’expressió el factor de fricció en flux turbulent. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Comunicar eficientment els resultats dels càlculs tant de forma oral com escrita. |
|
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Fluids i propietats dels fluids. |
2. |
Estàtica de fluids. |
3. |
Balanç d’energia mecànica. |
4. |
Anàlisis dimensional. |
5. |
Flux en canonades. |
6. |
Bombes. |
7. |
Balanç diferencial. Flux laminar. |
8. |
Balanç diferencial. Flux turbulent. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
38 |
57 |
Avantprojecte |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió per transmetre els objectius que es persegueixen, detallar els continguts que es treballaran, explicar la metodologia i comunicar i deixar clars els criteris d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Avantprojecte |
Realització d’un projecte que permet la cooperació de diverses assignatures i que enfronta a l’alumne, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
|
Sessió Magistral |
Avantprojecte |
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes de forma individual o en petits grups els quals podran accedir al despatx del professor en un horari que es farà públic a principis de quadrimestre. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Nota corresponent a les activitats relacionades amb l’avantprojecte integrat de 1er curs. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i/o en grup demanats periòdicament. |
20% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a meitat de quadrimestre, en la que l’alumne ha de resoldre diferents qüestions relacionades amb la matèria de l’assignatura. |
20% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a final de quadrimestre, en la que l’alumne ha de resoldre diferents qüestions relacionades amb la matèria de l’assignatura. Per poder aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir com a mínim una puntuació de 3.5 sobre 10 en aquesta prova |
35% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Renuncia a l'avaluació continuada: Durant les dues primeres setmanes del quadrimestre els alumnes que ho desitgin poden sol•licitar de forma raonada, al professor de l'assignatura, la seva renuncia a l'avaluació continuada. En cap cas s'acceptarà aquesta renuncia un cop s'hagi realitzat alguna de les activitats computables en l'avaluació continuada. Els alumnes que hagin renunciat a l'avaluació continuada realitzaran una sola prova dins el període estipulat per l'ETSEQ per realitzar els exàmens de primera convocatòria |
Bàsica |
WHITE, F.M., Mecánica de Fluidos, 5a ed. Mc Graw-Hill, 2004
|
|
Complementària |
MUNSON, B.R.; YOUNG, D.F.; OKIISHI, T.H., Fundamentals of Fluid Mechanics, 3a ed. John Wiley & Sons,
FOX, R.W.; McDONALD, A.T., Introducción a la Mecánica de Fluidos, 4a ed. Mc Graw-Hilll,
POTTER, M.C.; WIGGERT, D.C., Mecánica de Fluidos, 3a ed.Thomson,
A. CRESPO, MEcánica de Fluidos, ed. Thomson,
MOTT, L.R., Mecánica de Fluidos Aplicada, 4a ed. Pearson Education. Prentice Hall,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
MÈTODES NUMÈRICS/20011001 | LABORATORI DE FENÒMENS DE TRANSPORT/20011012 | FENÒMENS DE TRANSPORT/20011017 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/20011018 | CÀLCUL/20011020 | FÍSICA/20011022 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|