Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A8 |
El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Distingir els materials que es comporten com a fluids i conèixer les propietats que els caracteritzen. |
A1 A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Conèixer les unitats de les magnituds físiques relacionades amb els fluids i les equivalències entre els diferents sistemes d’unitats. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Comprendre el concepte de pressió i identificar les forces generades per les pressions en el si d’un fluid. |
A1 A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Plantejar i resoldre el balanç de les forces que actuen sobre un fluid estàtic. Plantejar i resoldre el balanç de les forces que els fluids estàtics fan sobre les superfícies dels recipients que els contenen. |
A1 A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Identificar els termes que intervenen en el balanç d’energia mecànica. Plantejar i resoldre el balanç d’energia mecànica en un sistema on hi ha un fluid en moviment. |
A1 A2 A3 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Aplicar el concepte d’anàlisis dimensional a l’estudi dels problemes de circulació de fluids. Interpretar els gràfics de factor de ficció pel flux en canonades. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Plantejar i resoldre el balanç d’energia mecànica per problemes de flux de fluids en canonades. Avaluar les pèrdues de càrrega produïdes tant per la fricció com per els accessoris d’una instal.lació. |
A1 A2 A3 A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Conèixer els diferents tipus de bombes que es poden usar per impulsar els fluids i, en particular, conèixer les característiques de les bombes centrífugues. |
A8
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Dimensionar i calcular els paràmetres bàsics d’un sistema de transport de fluid compost per una o més bombes i un circuit amb diferents tipus d’accesoris. |
A8 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Plantejar i resoldre el balanç diferencial de quantitat de moviment (flux laminar en canonades o entre plaques planes) per obtenir l’expressió del perfil de velocitat. Integrar el perfil de velocitat per obtenir cabal, velocitat mitjana, esforç a la paret, etc. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Conèixer l’expressió del perfil de velocitat en flux turbulent en una canonada i en capa límit. Integrar el perfil de velocitats en una canonada per obtenir l’expressió el factor de fricció en flux turbulent. |
A2
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B11 B12 B13 B14 B15
|
C1
|
Comunicar eficientment els resultats dels càlculs tant de forma oral com escrita. |
|
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Fluids i propietats dels fluids. |
2. |
Estàtica de fluids. |
3. |
Balanç d’energia mecànica. |
4. |
Anàlisis dimensional. |
5. |
Flux en canonades. |
6. |
Bombes. |
7. |
Balanç diferencial. Flux laminar. |
8. |
Balanç diferencial. Flux turbulent. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
19 |
38 |
57 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió per transmetre els objectius que es persegueixen, detallar els continguts que es treballaran, explicar la metodologia i comunicar i deixar clars els criteris d'avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura |
|
Resolució de problemes, exercicis |
Atenció personalitzada |
Sessió Magistral |
|
Descripció |
Temps reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes de forma individual o en petits grups els quals podran accedir al despatx del professor en un horari que es farà públic a principis de quadrimestre. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Correcció d'exercicis recollits durant les hores de problemes i realitzats individualment o en grup, segons indicarà el professor per cada exercici. No tots els exercicis avaluats es realitzaran en hores de problemes, en algun cas el professor podrà recollir alguns dels problemes plantejats en sessions anteriors. |
30% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a meitat de quadrimestre, en la que l’alumne ha de resoldre diferents qüestions relacionades amb la matèria de l’assignatura. |
20% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a final de quadrimestre, en la que l’alumne ha de resoldre diferents qüestions relacionades amb la matèria de l’assignatura. Per poder aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir com a mínim una puntuació de 3.5 sobre 10 en aquesta prova |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
WHITE, F.M., Mecánica de Fluidos, 5a ed. Mc Graw-Hill, 2004
|
|
Complementària |
FOX, R.W.; McDONALD, A.T., Introducción a la Mecánica de Fluidos, 4a ed. Mc Graw-Hilll,
MUNSON, B.R.; YOUNG, D.F.; OKIISHI, T.H., Fundamentals of Fluid Mechanics, 3a ed. John Wiley & Sons,
POTTER, M.C.; WIGGERT, D.C., Mecánica de Fluidos, 3a ed.Thomson,
MOTT, L.R., Mecánica de Fluidos Aplicada, 4a ed. Pearson Education. Prentice Hall,
A. CRESPO, MEcánica de Fluidos, ed. Thomson,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
MÈTODES NUMÈRICS/20011001 | LABORATORI DE FENÒMENS DE TRANSPORT/20011012 | FENÒMENS DE TRANSPORT/20011017 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS D'ENGINYERIA QUÍMICA/20011018 | CÀLCUL/20011020 | FÍSICA/20011022 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|