Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A9 |
El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor. |
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Identificar les forces termodinàmiques responsables de la transferència de calor i matèria i el seu origen microscòpic. |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B1 B3 B4 B5 B8
|
C2
|
Definir convenientment el volum de control per a processos típics i establir el balanç macroscopic d'energia i de matèria. |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B1 B3 B4 B5 B8
|
C2
|
Reconèixer les diferents formes de transferència de calor i els casos en els quals cadascuna d'elles és rellevant. |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B1 B3 B4 B5 B8
|
C2
|
Establir els balanços microscòpics de calor i matèria (en forma integral i en forma diferencial). |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B1 B3 B4 B5 B8
|
C2
|
Resoldre problemes de conducció de calor en estat estacionari per diferents condicions de contorn usuals en geometries senzilles. |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B1 B3 B4 B5 B8 B14
|
C2
|
Identificar les condicions sota les quals és factible fer l'aproximació de resistència interna nul.la en l'anàlisi del transitori en un problema de transferència de calor entre un sistema i el medi. |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B1 B3 B4 B5 B8
|
C2
|
Identificar els paràmetres adimensionals rellevants per a problemes de transferència de calor i matèria. |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B1 B3 B4 B5 B8 B14
|
C2
|
Avaluar coeficients de transferència de calor a partir de correl.lacions. |
A1 A2 A3 A4 A6 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B8 B14 B15
|
C2
|
Analitzar i resoldre convenientment el disseny d'un bescanviador de calor de tubs concèntrics. |
A1 A2 A3 A4 A6 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B12 B13 B14 B15
|
C2 C5
|
Enunciar les diferències entre les diferents mesures de la composició d'una mescla, així com identificar les diferents velocitats advectives mitjanes. |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B3 B4 B8
|
C2
|
Resoldre problemes de difusió de matèria en estat estacionari per diferents condicions de contorn usuals en geometries senzilles. |
A1 A2 A3 A4 A6
|
B1 B3 B4 B5 B8 B14
|
C2
|
Aplicar els coneixements de FT en el si d'un avantprojecte relacionat amb l'Enginyeria Química, treballar en equip i desenvolupar les habilitats socials que en són pròpies. |
A1 A2 A3 A5 A6 A9
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18
|
C1 C2 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció: llei de Fourier, mecanismes de transferència de calor, balanç global d’energia i matèria, balanç integral i diferencial de calor i matèria. |
2. |
Balanç microscopic en 1D i estat estacionari: conducció de calor en sòlids de diferent geometries, superfícies extenses. |
3. |
Conducció transitòria: número de Biot, relaxació transitòria sense dependència espacial. |
4. |
Conducció estacionària a 2D: resolució numèrica de problemes de transferència de calor a 2D. |
5. |
Convecció: Característiques de la convecció, anàlisis dimensional, ús de correl.lacions per al càlcul de coeficients de transferència. |
6. |
Fluxos interns: anàlisi d’un bescanviador de tubs concèntrics. |
7. |
Transport de matèria: composicions, velocitats mitjanes i llei de Fick, coeficient de difusió i de Maxwell-Stefan. |
8. |
Transport de matèria en 1D en estat estacionari: difusió equimolar, cel.la d’Arnold. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
21 |
21 |
42 |
Avantprojecte |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
7.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3.5 |
0 |
3.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i dels objectius docents de la mateixa
Indicar els criteris d'avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació dels principis de la transferència de calor i matèria i anàlisi d'alguns exemples |
Avantprojecte |
Aplicació dels coneixements sobre els fenòmens de transport de calor a partir del disseny d'un bascanviador de calor senzill, en un procés dissenyat pels alumnes d'un equip de treball |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització de problemes a classe i comentaris sobre els que es recomana resoldre for de l'aula. |
|
Descripció |
Atenció presencial als horaris de consulta
Atenció a través del moodle, via missatgeria o forum de notícies
Atenció a través del correu electrònic |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
|
Proves pràctiques |
Prova individual (25%). Prova individual: Preguntes conceptuals curtes i solució de problemes representatius; es realitza al final de quadrimestre (50%). |
75% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
F.P. INCROPERA & D.P. DE WITT (IW), FUNDAMENTALS OF HEAT & MASS TRANSFER, WILEY (4A EDICIÓ), NY, 1996
|
|
Complementària |
J.R. WELTY, C.E. WICKS, R.E. WILSON, AND G. RORRER, FUNDAMENTALS OF MOMENTUM, HEAT, AND MASS TRANSFER, WILEY, 4TH EDITION, 1984
, Internet, ,
PERRY, R. H. (ed.); GREEN, D. (ed.), Perry’s Chemical Engineers Handbook, McGraw-Hill, 1988
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Fonaments d’Enginyeria Química, Química Física i Mètodes Numèrics, amén de Càlcul i Algebra. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|