Codi |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Calcular tasses de variació. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Identificar problemes d’optimització en una i diverses variables i obtenir-ne resultats. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Calcular volums en qualsevol situació. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Interpretar i modelitzar situacions d’intercanvi de fluids a traves d’equacions diferencials. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Resoldre equacions diferencials ordinàries. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Explicar adequadament el procés matemàtic seguit. |
|
B3 B8 B14
|
C5
|
Comprendre la importància de cada dada per al problema concret. |
A3
|
B3 B11 B14 B15
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció. |
Còniques, quàdriques i nombres complexos. |
2. Anàlisi univariant. |
Conceptes bàsics de derivació i integració.
Aplicació a problemes de variacions, àrees, volums. |
3. Introducció a les equacions diferencials ordinàries |
Equacions diferencials ordinàries de primer ordre.
Equacions diferencials ordinàries lineals de segon ordre. |
4. Anàlisi multivariant. |
Corbes i superfícies de nivell.
Diferenciació parcial i total en diverses variables.
Derivades direccionals, gradient i jacobià.
Punts crítics i optimització.
Integració en diverses variables.
Càlcul de volums, masses i moments d'inèrcia. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Avantprojecte |
|
18 |
36 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Avantprojecte |
Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Descripció |
Per qualsevol dubte podeu anar al despatx del professor/a en dins l'horari de consultes previament establert i publicat. També podeu usar el correu electronic i en aquest cas caldrà que en el motiu indiqueu clarament que es tracta d'una consulta de Càlcul. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grups de dos i demanats gairebé setmanalment. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
30% |
Proves pràctiques |
Prova individual en la qual l’alumne ha de resoldre preguntes curtes (15%). Prova individual en la qual l’alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats: Per tal de demostrar l’adquisició dels coneixements bàsics de l’assignatura, es demanarà una nota mínim de 3.5 sobre 10 per poder aprovar-la (30%). |
45% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Prova pràctica de segona convocatòria: Prova individual en la qual l'alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats (100%). |
Bàsica |
SALAS, HILLE, ETGEN, Calculus. Volums I i II, 4a ed. Ed. Reverté. Volums I i II, 2002
|
|
Complementària |
E. KREYSZIG, Advanced engineering mathematics, Ed. John Wiley & Sons,
JAMES STEWARD, Cálculo de una variable, Ed Thomson Learning, 1999
, Internet, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament o simultàniament: àlgebra. |
|