Codi |
|
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Calcular tasses de variació. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Identificar problemes d’optimització en una i diverses variables i obtenir-ne resultats. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Calcular volums en qualsevol situació. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Interpretar i modelitzar situacions d’intercanvi de fluids a traves d’equacions diferencials. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Resoldre equacions diferencials ordinàries. |
A3
|
B1 B2 B3 B4 B8 B12 B14 B15
|
|
Explicar adequadament el procés matemàtic seguit. |
|
B3 B8 B14
|
C5
|
Comprendre la importància de cada dada per al problema concret. |
A3
|
B3 B11 B14 B15
|
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció. |
Còniques, quàdriques i nombres complexos. |
2. Anàlisi univariant. |
Conceptes bàsics de derivació i integració.
Aplicació a problemes de variacions, àrees, volums. |
3. Introducció a les equacions diferencials ordinàries |
Equacions diferencials ordinàries de primer ordre.
Equacions diferencials ordinàries lineals de segon ordre. |
4. Anàlisi multivariant. |
Corbes i superfícies de nivell.
Diferenciació parcial i total en diverses variables.
Derivades direccionals, gradient i jacobià.
Punts crítics i optimització.
Integració en diverses variables.
Càlcul de volums, masses i moments d'inèrcia. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Avantprojecte |
|
18 |
36 |
54 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
24 |
24 |
48 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
0 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Avantprojecte |
Es tracta de realitzar projectes que permetin la cooperació de diverses assignatures i que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Descripció |
Per qualsevol dubte podeu anar al despatx del professor/a en dins l'horari de consultes previament establert i publicat. També podeu usar el correu electronic i en aquest cas caldrà que en el motiu indiqueu clarament que es tracta d'una consulta de Càlcul. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment o en grups de dos i demanats gairebé setmanalment. Es tindrà en compte només el 75% dels exercicis proposats. |
25% |
Proves pràctiques |
Prova individual en la qual l’alumne ha de resoldre preguntes curtes (10%). Prova individual en la qual l’alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats: Per tal de demostrar l’adquisició dels coneixements bàsics de l’assignatura, es demanarà una nota mínim de 3.5 sobre 10 per poder aprovar-la (40%). |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que vulguin quedar exempts de l'avaluació continuada caldrà que ho comuniquin al professor/a responsable de l'assignatura dins el mes de setembre amb el corresponent imprès de sol·licitud que els facilitarà la secretaria del centre. Els alumnes que segueixin l'avaluació continuada, però que no realitzin l'Avantprojecte 1-4, podran triar entre lliurar per escrit una activitat substitutòria que li proposarà el/la professor/a responsable de l'assignatura, o bé contestar una pregunta addicional a l'examen final de primera convocatòria. Cal avisar de l'opació triada dins del mes de setembre. En cas de no rebre cap notificació per part de l'alumne, s'entendrà que l'opció triada és la pregunta addicional a l'examen. Prova pràctica de segona convocatòria: Prova individual en la qual l'alumne ha de resoldre diferents problemes plantejats (100%). |
Bàsica |
SALAS, HILLE, ETGEN, Calculus. Volums I i II, 4a ed. Ed. Reverté. Volums I i II, 2002
|
|
Complementària |
E. KREYSZIG, Advanced engineering mathematics, Ed. John Wiley & Sons,
JAMES STEWARD, Cálculo de una variable, Ed Thomson Learning, 1999
, Internet, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament o simultàniament: àlgebra. |
|