Codi |
|
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Plantejar un problema buscant la solució mitjançant al guió. |
A13 A14
|
B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12
|
|
Registrar a la llibreta de treball diari el treballs i valors obtinguts. |
|
B2 B3 B5 B8 B9 B10 B12
|
|
Presentar un informe professional amb justificació de la decisió adoptada amb resum dels valors experimentals obtinguts. |
A13
|
B1 B2 B3 B8 B10 B11 B12 B19
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
Módul I. |
LABORATORI MUNICIPAL D’ANÀLISI I TRACTAMENT D’AIGÜES: Mostreig, alcalinitat, pH, conductivitat, duresa, clorurs, sòlids totals, sulfats, amoni, nitrats. Oxigen, tractaments de potabilització. |
Mòdul II. |
LABORATORI DE COMBUSTIBLES. ANÀLISI DE CARBÓ I GASOIL: Humitat, volàtils i cendres. Densitat, destil•lació, flashpoint, autoignició, índex de cetà, viscositat, cendres, aigua i sediments. Pes molecular mitjà, identificació d’un inoxidable. |
Módul III. |
LABORATORI DE CONSUM: Determinacions de color del vi, humitat, cafeïna i sucres del café; producció de gel de sílice, fenolftaleïna i de fluoresceïna. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
70 |
35 |
105 |
Avantprojecte |
|
21 |
14.07 |
35.07 |
Seminaris |
|
0 |
0 |
0 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
El mètode docent de l’assignatura es basa en el plantejament d’un problema analític per a buscar la solució mitjançant les determinacions analítiques indicades al guió que es subministra a cada alumne.
L’alumne ha de registrar a la seva llibreta de laboratori el treball diari, incidències, resultats obtinguts i explicacions.
El treball individual es completa amb la presentació d’un informe on l’alumne demostra que ha entès i assimilat els perquè dels protocols analítics.
La interacció alumne-professor és continua al llarg del període de Laboratori i la tutoria externa.
S’estimula principalment el treball individual, o en equip als experiments que s’han de fer per la col•laboració de més d’un alumne. |
Avantprojecte |
|
Seminaris |
|
|
Descripció |
Reunions de discussió, individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets en relació a les pràctiques a laboratoris. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Avaluació continuada: diària (20%). Qualitat + contingut llibreta (3 setmanes): setmanal (40%). Qualitat + contingut informe (3 setmanes): setmanal (40%). |
100% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Examen final (cas de suspendre avaluació anterior): juny (100%). |
Bàsica |
BURRIEL;LUCENA; ARRIBAS; HERNÁNDEZ, Química analítica qualitativa, ,
|
|
Complementària |
|
- KOLTOFF; SANDELL; MEEHAN; BRUCKENSTEIN. Análisis químico cuantitativo.
- RAPPAPORT. Handbook of Organic Compound Identification.
- WEISS. Hazardous Chemicals Data Book
- DÉGREMONT. Manual del agua
- NIUR.Hazards in the chemical laboratory
- MINISTERIO DE SANIDAD Y CONSUMO. Análisis de alimentos
- RODIER. Análisis de aguas
- AST Petroleum Products
- INTERNET
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Química Analítica, Química Inorgànica, Física i Laboratori de química I. |
|