Codi |
|
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B14 |
Raonament crític. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Registrar a la llibreta de treball diari el treballs i valors obtinguts. |
A13
|
B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B12 B19
|
C5
|
Plantejar un problema buscant la solució mitjançant al guió. |
A13 A14
|
B1 B2 B3 B5 B9 B10 B12 B14 B19
|
C1
|
Presentar un informe professional amb justificació de la decisió adoptada amb resum dels valors experimentals obtinguts. |
A13
|
B1 B2 B3 B4 B8 B9 B10 B11 B19
|
C1 C5
|
Tema |
Subtema |
Módul I. |
LABORATORI MUNICIPAL D’ANÀLISI I TRACTAMENT D’AIGÜES: Mostreig, alcalinitat, pH, conductivitat, duresa, clorurs, sòlids totals, sulfats, amoni, nitrats. Oxigen i tractaments de potabilització. |
Mòdul II. |
LABORATORI DE COMBUSTIBLES. ANÀLISI DE CARBÓ I GASOIL: Humitat, volàtils i cendres. Densitat, destil•lació, flashpoint, autoignició, índex de cetà, viscositat, cendres, aigua i sediments. Pes molecular mitjà, identificació d’un inoxidable. |
Módul III. |
LABORATORI DE CONSUM: Determinacions de color del vi, humitat, cafeïna i sucres del café; producció de gel de sílice, fenolftaleïna i de fluoresceïna. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
|
Pràctiques a laboratoris |
|
70 |
45 |
115 |
Treballs |
|
0 |
24 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura transmetent els objectius que es persegueixen en el curs, detallant els continguts de cada mòdul de pràctiques i explicant els criteris d'avaluació |
Pràctiques a laboratoris |
Realització dels experiments corresponents en cada uns dels mòduls. Les pràctiques al laboratori duren 3 setmanes (una setmana per a cada mòdul). L'assistència és obligatòria |
Treballs |
Es realitzarà un informe per a cada mòdul de pràctiques en el qual s'indiquin els experiments realitzats, els resultats obtinguts i les conclusions. |
|
Descripció |
Reunions de discussió, individuals o en grups reduïts per tal de discutir sobre qüestions o problemes concrets en relació a les pràctiques al laboratori. Es podrà contactar amb els professors per solucionar dubtes a través del moodle, mail i visita al despatx.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Avaluació de la llibreta de laboratori. També s'avalua l'actitud de l'alumne al laboratori. |
30% |
Treballs |
Realització d'un informe per a cada un dels mòduls sobre els experiments realitzats, els resultats obtinguts i les conclusions |
30 % |
Proves objectives de preguntes curtes |
Test teòric de preguntes curtes relacionades amb els experiments realitzats. Es realitzarà un test per a cada mòdul |
40% |
Altres |
Assisténcia obligatoria |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Examen final (cas de suspendre avaluació anterior): juny (100%). |
Bàsica |
Burriel,Lucena, Arribas, Hernández, Química analítica qualitativa, Ed. Paraninfo,
Koltoff, Sandell, Meehan y Bruckenstein, Análisis Químico Cuantitativo, Ed. Nigar,
Fisher, Peters, Quantitative Chemical Analysis, Ed. Interamericana,
Fritz, Química Analítica Cuantitativa, Ed. Limusa,
Lide, Handbook of Chemistry and Physics, Ed. CRC Press,
Weiss, Hazardous Chemical Data Book, Ed. Noyes,
Nuir, Hazards in the chemical laboratory, Ed. The Chemical Society,
Ministerio de Sanidad y Consumo, Análisis de alimentos, ,
J. Rodier, Análisis de aguas, Ed. Omega,
, Metodos normalizados para análisis de aguas, Ed. Diaz de Santos,
, ASTM Petroleum Products, ,
|
|
Complementària |
|
Boletin Oficial del Estado (BOE) i altres diaris oficials per obtenir informació actualitzada de la normativa d'aplicació. |
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
QUÍMICA ORGÀNICA/20011003 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA ANALÍTICA/20011004 | FÍSICA/20011022 | LABORATORI DE QUÍMICA I/20011024 | QUÍMICA INORGÀNICA/20011025 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|