Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Construir la configuració electrònica de qualsevol àtom o ió de la Taula Periòdica. |
|
B1 B3 B5 B8 B15
|
C5
|
Interpretar les propietats atòmiques i periòdiques. |
|
B1 B3 B5 B8 B15
|
C5
|
Predir els productes de qualsevol reacció inorgànica de precipitació, àcid-base o desprendiment gasós. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Predir els productes de qualsevol reacció inorgànica Red-Ox. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Construir l’enllaç químic de qualsevol molècula o ió. |
|
B1 B3 B5 B8 B15
|
C5
|
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de l’hidrogen i els seus compostos. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de la sèrie “s” i els seus compostos. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de la sèrie “p” i els seus compostos. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Saber explicar els processos d’obtenció industrial del carbonat sòdic, amoníac, àcid nítric, àcid sulfúric i clor-àlcali. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Cercar a la literatura qualsevol dubte o problema de química inorgànica. |
|
B3 B10 B11
|
C1 C5
|
Resoldre els problemes del curs de Química Inorgànica que es subministren. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita.
|
|
B7
|
C1 C4
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. |
|
B12 B13 B18
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció. L’Àtom. Configuracions electròniques. Resolució de problemes. |
2. |
Propietats atòmiques i periodicitat a la Taula Periòdica dels elements. Resolució de problemes. |
3. |
Predicció dels productes de reacció de les reaccions inorgàniques àcid-base, de precipitació i desprendiment gasós. Resolució de problemes. |
4. |
Predicció dels productes de reacció de les reaccions inorgàniques Red-Ox (I). Resolució de problemes. |
5. |
Predicció dels productes de reacció de les reaccions inorgàniques Red-Ox (II). Resolució de problemes. |
6. |
Enllaç iònic, Cicle de Born-Haber. Enllaç covalent, Teoria de Lewis. Construcció d’estructures d’enllaç. Resolució de problemes. |
7. |
Propietats, reactivitats i aplicacions de l’hidrogen i els seus compostos. Resolució de problemes. |
8. |
Propietats, reactivitats i aplicacions dels elements de la sèrie “s” i els seus compostos. Resolució de problemes. |
9. |
Propietats, reactivitats i aplicacions dels elements de la sèrie “p” i els seus compostos. Resolució de problemes. |
10. |
Processos d’obtenció industrial del carbonat sòdic, amoníac, àcid nítric, àcid sulfúric i clor-sosa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Avantprojecte |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
19 |
19 |
38 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Tutorització d'alumnes amb baixa formació química en formulació i conceptes químics bàsics. |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals reduides i centrades en l'assimilació de conceptes i especial orientació per fer consultes bibliogràfiques, treball en equip i tutoria. |
Avantprojecte |
Contribució d'aquesta assignatura al disseny del tema del projecte i al desevolupament del mateix. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Especial dedicació a la resolució de problemes. Serà la clau principal responsable de la millora de l'aprenentatge d'aquesta assignatura. |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada serà la segona clau important en la millora de l'aprenentatge d'aquesta assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treball personal: Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. Avaluació continuada + tutoria (11%). // Llibreta completa al final del curs amb tots els problemes subministrats i resolts (14%). |
25% |
Proves objectives de tipus test |
1er Test parcial: Avaluació de coneixements i habilitats de la primera part de l’assignatura, i avaluació del grau de coincidència entre la veritat del professor i la veritat de l’alumne (25%). // Test final: Prova individual. Mescla de preguntes conceptuals, resolució d’exercicis i aplicacions. Es realitza al final del quadrimestre (25%). |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
D.F. SHRIVER, P.W. ATKINS AND C.H. LANGFORD, Inorganic Chemistry, Oxford University Press,
P.ATKINS, L. JONES, Química, Ed. Omega,
G. RAYNER-CANHAM, Química Inorgánica Descriptiva, Prentice Hall,
N.N GREENWOOD AND A. EARNSHAW, The Chemistry of the Elements, Pergamon,
J.EMSLEY, The Elements, Oxford University Press,
|
|
Complementària |
D.F. SHRIVER, P.W. ATKINS AND C.H. LANGFORK, Inorganic Chemistry, Oxford University Press,
, Internet, ,
E. GUTIÉRREZ RIOS, Química Inorgánica, Reverté,
G. RAYNER-CANHAM, Química Inorgánica Descriptiva, Prentice Hall,
N.N GREENWOOD AND A. EARNSHAW, The Chemistry of the Elements, Pergamon,
J.EMSLEY, The Elements, Oxford University Press,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Química.
|
|