Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B18 |
Lideratge. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Construir la configuració electrònica de qualsevol àtom o ió de la Taula Periòdica. |
|
B1 B3 B5 B8 B15
|
C5
|
Interpretar les propietats atòmiques i periòdiques. |
|
B1 B3 B5 B8 B15
|
C5
|
Predir els productes de qualsevol reacció inorgànica de precipitació, àcid-base o desprendiment gasós. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Predir els productes de qualsevol reacció inorgànica Red-Ox. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Construir l'enllaç químic de qualsevol molècula o ió. |
|
B1 B3 B5 B8 B15
|
C5
|
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de l'hidrogen i els seus compostos. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de la sèrie "s" i els seus compostos. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Saber deduir les propietats, reactivitat i aplicacions de la sèrie "p" i els seus compostos. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Saber explicar els processos d'obtenció industrial del carbonat sòdic, amoníac, àcid nítric, àcid sulfúric i clor-àlcali. |
A2 A4 A5 A6
|
B3 B4 B15
|
C5
|
Cercar a la literatura qualsevol dubte o problema de química inorgànica. |
|
B3 B10 B11
|
C1 C5
|
Resoldre els problemes del curs de Química Inorgànica que es subministren. |
A1 A2 A3 A4 A5
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita.
|
|
B7
|
C1 C4
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. |
|
B12 B13 B18
|
|
Tema |
Subtema |
1- La matèria: àtoms. models i estructures atòmiques. Configuracions electròniques d'àtoms i ions.
2- Estructura electrònica i taula periòdica. Periodicitat de protpietats atòmiques.
3- Enllaç químic: enllaç iònic, enllaç covalent. Geometria de les molècules i forces intermol.leculars.
4- Nomenclatura i formulació.
5- Les quantitats en química: mol i massa molecular. Determinació de ormules moleculars. Dissolucions, molaritat i molalitat.
6- Les reaccions químiques. Reaccions de precipitació, àcid-base i redox.
7- Estequiometria de reacció: reactiu limitant i rendiment.
8- Equilibri químic: llei d'acció de masses, constant d'equilibri, grau de dissociació, equilibris heterogenis. Factors que afecten l'equilibri.
9- Cinètica química: velocitat de reacció i factors que influeixen en la velocitat de reacció.
10- Electroquímica. Equació de Nernst. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
24 |
0 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12.5 |
0 |
12.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15.5 |
0 |
15.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
Proves pràctiques |
|
5.5 |
0 |
5.5 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
Proves orals |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
|
Descripció |
Magda Constantí
Despatx 219 ETSEQ
e-mail: magda.constanti@urv.cat
Telèfon: 977 55 84 57
Tània Gumí
Despatx 218 ETSEQ
e-mail: tania.gumi@urv.cat
Telèfon: 977 55 96 17 |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de preguntes curtes |
Resolució de problemes i exercicis a l'aula |
20% |
Proves pràctiques |
Primera prova pràctica curta
Segona prova pràctica curta
Estudi de problemes oberts |
20%
30%
5% |
Proves de desenvolupament |
Avaluació de les pràctiques de laboratori |
15% |
Proves orals |
Presentació i defensa oral dels resultats de les pràctiques |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Proves objectives de preguntes curtes: prova final en cas que l'alumne no superi les proves pràctiques curtes: 50% |
Bàsica |
|
Atkins P & Jones L Química Ediciones Omega, Barcelona La darrera edició que es troba a la biblioteca Altres fonts s'indicaran durant el curs |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|