Codi |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Planificar, preparar i lliurar presentacions orals clares, dinàmiques i convincents a un grup de persones. |
|
B3 B4 B7 B8 B9 B10 B11
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d’una presentació oral efectiva. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar una presentació oral feta per una altra persona o grup de persones. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
Estructurar i redactar informes tècnics acurats, clars i convincents. |
|
B3 B4 B5 B7 B8 B9 B10 B12 B13 B14
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d’un informe tècnic efectiu. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar informes tècnics de projecte. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
Dissenyar i construir un pòster a fi de transmetre els resultats d’un projecte. |
|
B3 B5 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C5
|
Identificar i explicar els atributs d’un pòster efectiu. |
|
B7 B8 B11
|
C5
|
Avaluar un pòster. |
|
B7 B8 B11 B14
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
La importància de la comunicació. Comunicació global: verbal. no verbal i paraverbal. Teoria de la comunicació. Procés de la comunicació. |
Presentacions orals. |
Presentacions orals efectives. L’emissor. El missatge. El receptor. El medi. |
Informes tècnics. |
Estructura d’un informe tècnic. Presentació general. Taules i figures. Equacions. Referències. |
Pòsters. |
Característiques d’un pòster efectiu. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
8 |
16 |
Avantprojecte |
|
9 |
18 |
27 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
0 |
8 |
Seminaris |
|
3 |
0 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Es combinen les sessions magistrals amb la pràctica guiada i autònoma per part dels estudiants. |
Avantprojecte |
Es tracta d’una assignatura eminentment pràctica i d’aplicació directa al projecte de disseny integrat de 2n curs: informes escrits i pòster. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants han de preparar i lliurar una presentació oral. L'activitat és individual. |
Seminaris |
Relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional: importància de les presentacions orals en el món professional i avaluació de pòsters del 1r quadrimestre. |
|
Sessió Magistral |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Durant les hores de consulta comunicades el primer dia de classe en el despatx 319. |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Redacció d'una activitat del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.
Estructura i redacció de l'informe tècnic del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre.
Disseny i creació del pòster del projecte de disseny integrat de 2n curs, 2n quadrimestre. |
20%
20%
30% |
Presentacions / exposicions |
Preparació i lliurament d'una presentació oral. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Donat el caràcter eminentment pràctic de l'assignatura, es requereix una assistència mínima a classe del 80% de les hores totals. Si no es compleix aquest requisit, no es podrà aplicar el mètode d'avaluació i s'avaluarà l'estudiant amb un no presentat. |
Bàsica |
Institution of Chemical Engineers, Communication Skills for Engineers and Scientist, Chameleon Press, London, 1998
|
|
Complementària |
Ulrich, G. D., A Guide to Chemical Engineering Process Design and Economics, John Wiley & Sons, New York, NY, 1984
Pease, A., El Arte de Negociar y Persuadir, Amat Editorial, Barcelona, 2002
Ray, M. S., Engineering Experimentation: Ideas, Techniques and Presentation, McGraw-Hill Book Company, Maidenhead Berkshire, UK, 1992
, Internet, ,
Bender, P. U., Secrets of Power Presentations, Firefly Books, Buffalo, NY, 1995
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTES/20012007 | PRÀCTIQUES DE DIRECCIÓ DE PROJECTES/20012230 |
|
|