DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura ECONOMIA I ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL Codi 20012027
Ensenyament
Enginyeria Química (1993)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 6 0 Troncal Quart Segon
Llengua d'impartició
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
FONTS RIBAS, ALBERT
Adreça electrònica teresa.torres@urv.cat
Professors/es
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
Web
Descripció general i informació rellevant El principal element d’aquest curs és preparar l’alumnat pel món de la gestió i la pràctica professional. El curs pretén que l’alumnat adquireixi uns coneixements sòlids per entendre el món econòmic i el món empresarial. Per això es dota l’alumnat d’uns continguts teòrics i pràctics que li permetin participar en processos de decisió organitzatius

Competències
Codi  
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B17 Creativitat.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Dotar l'alumnat d'eines conceptuals bàsiques per comprendre el món de les organitzacions empresarials. B1
B3
B7
B8
B17
Comprendre les necessitats estratègiques de les organitzacions empresarials B1
B3
B7
B8
Aprendre i ampliar el llenguatge empresarial per interactuar amb equips multifuncionals. B1
B2
B3
B5
B7
B17
Entendre el paper del professional de l'enginyeria dintre de les organitzacions empresarials. B1
B3
B7
B10
Entendre els problemes empresarials per resoldre'ls eficientment. B1
B3
B7
B8
Desenvolupar competències bàsiques pel creixement personal i professional. B3
B4
B5
B8
B10
B17
C2

Continguts
Tema Subtema
Mòdul 1. Empresa i entorn En aquest primer bloc l’alumne ha d’assolir quatre idees bàsiques sobre el món empresarial i el seu entorn, amb especial referència a l’entorn econòmic. S’explora el concepte de sistema econòmic i la influència dels mercats, l’entorn competitiu i l’oferta i demanda en l’activitat empresarial. S’analitzen temes de micro i macroeconomia des d’una vessant pràctica que ha de permetre l’alumnat ser capaç d’entendre la informació que apareix en la premsa econòmica i les seves implicacions per la presa de decisions en el si de les organitzacions industrials.

Mòdul 2.
Objectius i enllaç estratègic.
En aquest segon bloc s’aproxima als objectius organitzatius, centrant-nos en el servei, la satisfacció i l’èxit del client. És important també comprendre la natura de l’estratègia com es crea valor per al client, entenent els conceptes d’avantatge competitiu i les estratègies de lideratge en costos i diferenciació.
Mòdul 3. Fonaments d’anàlisi d’inversió Aquest mòdul està dissenyat per introduir a l’alumne en el món de l’anàlisi d’inversió i conèixer tant tècniques com aplicacions informàtiques d’anàlisi. Es dota l’alumnat de conceptes financers bàsics a tenir en compte en el procés d’avaluació d’inversions productives a partir de l’anàlisi de casos pràctics.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 60 90
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
12 12 24
Avantprojecte
15 30 45
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura: contingut, sistema de treball i sistema d'avaluaicó
Sessió Magistral Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització dinàmics de grups i de resolució de casos que permetin desenvolupar competències procedimentals.
Avantprojecte Part dedicada a la integració de l'assignatura a l'avantprojecte

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Avantprojecte
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada mitjançant treball autònom dirigit.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Lliurament d'exercicis realitzats a l'aula individualment o en grup, amb diferents bases de dades. 15%
Avantprojecte Avantprojecte. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals 25%
Proves objectives de tipus test Prova objectiva de tipus test 1:
Prova de preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta i un número limitat de possibilitats per avaluar els mòduls 1 a 3.
60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria l'avaluació consistirà en un únic examen final (100% de la nota) amb preguntes i exercicis a desenvolupar.


Fonts d'informació

Bàsica , Bases de dades disponibles al Servei de Biblioteques, ,

Complementària , Lectures de textos d’actualitat relacionats amb el món empresarial, ,
, Material elaborat pel professorat i disponible a través de l’entorn virtual Moodle, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Aquesta assignatura està inclosa dintre del projecte d’innovació TACUG: Tècniques de accés a coneixement d’última generació i utilitzarà com a fonts d’informació bàsica bases de dades.