DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) ECONOMIA I ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL Codi 20012027
Ensenyament
Enginyeria Química (1993)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 6 0 Troncal Quart Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Gestió d'Empreses
Coordinador/a
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Adreça electrònica teresa.torres@urv.cat
mariaarantzazu.vidal@urv.cat
Professors/es
TORRES CORONAS, MARIA TERESA
VIDAL BLASCO, MARIA ARANTZAZU
Web
Descripció general i informació rellevant El principal element d’aquest curs és preparar l’alumnat pel món de la gestió i la pràctica professional. El curs pretén que l’alumnat adquireixi uns coneixements sòlids per entendre el món econòmic i el món empresarial. Per això es dota l’alumnat d’uns continguts teòrics i pràctics que li permetran desenvolupar competències per la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials.

Competències
Codi  
A12 L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions.
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B17 Creativitat.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Identificar i analitzar els principals indicadors econòmics i els efectes de la seva evolució tant en el desempeny com en les estratègies de les organitzacions empresarials. A12
B1
B3
B7
B8
B10
Adquirir el llenguatge economic-financer necessari per interactuar amb equips multifuncionals i interdisciplanars en el si de les organitzacions empresarials A12
B1
B2
B3
B5
B7
B17
Prendre consciència del paper del professional de l'enginyeria química dintre de les organitzacions empresarials. B1
B3
B7
B10
C3
Reconèixer els problemes empresarials derivats tant de l'entorn econòmic com de la seva situació econòmica interna (costos i rendibilitat) per resoldre'ls de manera eficient A12
B1
B3
B7
B8
Realitzar anàlisi d'inversions i ser capaç d'estimar els costos d'un projecte d'enginyeria química A12
B8
B10

Continguts
Tema Subtema
Mòdul 1. Empresa i entorn En aquest primer bloc s’introdueixen conceptes bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, en les seves dues vessants (entorn de mercat i entorn macroeconòmic). S’explora el concepte de sistema econòmic i la influència dels mercats, l’entorn competitiu i l’oferta i demanda en l’activitat empresarial. S’analitzen temes de micro i macroeconomia des d’una perspectiva pràctica que permet a l’alumnat interpretar dades econòmiques, analitzar oportunitats en un mercat, jutjar la política econòmica d’un govern i, entendre les notícies econòmiques i les seves implicacions per la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials.

Mòdul 2. Fonaments d’anàlisi d’inversió i estimació de costos Aquest mòdul està dissenyat per introduir a l’alumne en el món de l’anàlisi d’inversió i estimacions dels costos d'un projecte d'enginyeria. Es dota l’alumnat de conceptes financers bàsics a tenir en compte per a avaluar inversions productives i, al mateix temps, s'analitzen els diferents mètodes de càlcul de costos.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
30 60 90
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
6 6 12
Avantprojecte
15 30 45
Pràctiques a través de TIC
6 6 12
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de tipus test
3 0 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura: contingut, pla de treball i sistema d'avaluació
Sessió Magistral Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Realització dinàmics de grups i de resolució de casos per desenvolupar competències procedimentals.
Avantprojecte Part dedicada a la integració de l'assignatura a l'avantprojecte
Pràctiques a través de TIC Realització d'activitats que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades) i el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia)

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Avantprojecte
Atenció personalitzada
Pràctiques a través de TIC
Descripció
Atenció personalitzada mitjançant treball autònom dirigit.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Lliurament d'exercicis realitzats a l'aula individualment o en grup. 10%
Avantprojecte Avantprojecte. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals 25%
Pràctiques a través de TIC Realització d'activitats d'aprenentatge a través de l'entorn Moodle 10%
Proves objectives de tipus test Prova objectiva de tipus test 1:
Prova de preguntes tancades amb diferents alternatives de resposta i un número limitat de possibilitats.
55%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En segona convocatòria l'avaluació consistirà en un únic examen final (100% de la nota) amb preguntes i exercicis a desenvolupar.


Fonts d'informació

Bàsica , Bases de dades disponibles al Servei de Biblioteques, ,

Complementària , Lectures de textos d’actualitat relacionats amb el món empresarial, ,
, Material elaborat pel professorat i disponible a través de l’entorn virtual Moodle, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Aquesta assignatura està inclosa dintre del projecte d’innovació TACUG: Tècniques de accés a coneixement d’última generació i utilitzarà com a fonts d’informació bàsica bases de dades.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent