Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Adquirir una visió global de l'enginyeria ambiental. |
A15
|
|
C3
|
Introducció del concepte de sostenibilitat ambiental i descripció de les eines per a assolir-la. |
A13
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C3
|
Avaluar ambientalment un producte o una activitat. |
A1 A13 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
|
Descriure i utilitzar eines de valoració d’impactes ambientals. |
A13 A15
|
|
|
Aprendre quins són els elements d’una Auditoria Ambiental. |
A13
|
|
|
Introducció de les tecnologies més comunes de tractament i eliminació de contaminants. |
A1 A13 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
|
Realització d’un Estudi d’Impacte Ambiental, EIA. |
A13 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
|
Preparació de la informació necessària per la realització d’un EIA, incorporat a l‘avantprojecte. |
A13
|
|
|
Cercar informació a la literatura. |
|
|
C3 C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
B7 B8
|
C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
CONCEPTE DE SOSTENIBILITAT AMBIENTAL. Indicadors de sostenibilitat. Conceptes i eines de sostenibilitat. Prevenció de Contaminació. Minimització de residus. Ecologia Industrial. |
2. |
AVALUACIÓ AMBIENTAL D’UN PRODUCTE O UNA ACTIVITAT: Avaluació del Cicle de Vida. Caracterització d’impactes ambientals. Avaluació de Risc Ambiental. |
3. |
Introducció del concepte de millor tecnologia disponible (MTD-BAT, BREFS). |
4. |
Estudis d’Impacte Ambiental. |
5. |
Diagnosi ambiental d’un projecte o d’una empresa: Auditories Ambientals. |
6. |
Sistemes de Gestió Ambiental. ISO 14000. ECO-MANAGEMENT AUDIT SYSTEM (EMAS). |
7. |
Introducció a les tecnologies de tractament de la contaminació. |
8. |
REALITZACIÓ D’UN CAS PRÀCTIC D’ESTUDI D’IMPACTE AMBIENTAL, aplicat al projecte de tercer curs o treball equivalent. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Treballs |
|
19 |
19 |
38 |
Avantprojecte |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Metodologia basada en que l’alumne actuï com a professional a base de realitzar exercicis pràctics basats en conceptes explicats a classe. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i treballs pràctics. A partir de la introducció dels conceptes bàsics, es desenvolupen exemples, exercicis, i activitats. |
Treballs |
S'alterna el treball individual amb el treball en equip. |
Avantprojecte |
Realització en equip d’un Estudi d’Impacte Ambiental, vinculat a l’avantprojecte de tercer curs. |
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Avaluació d'exercicis realitzats en grup a classe i complementats en alguns casos amb treballs a casa. |
13% |
Avantprojecte |
Realització d’un Estudi d’Impacte Ambiental, EIA, de la planta objecte de l’avantprojecte de tercer curs realitzat per cada grup de projecte. Els alumnes que no realitzen avantprojecte, fan un treball equivalent. |
25% |
Proves pràctiques |
Examen final individual. |
50% |
Altres |
Exercici de Diagnòstic ambiental aplicat a una cuina, elaborat en grup fora de classe amb indicacións puntuals a classe. |
12% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
- Llibre de text recomanat:
Sonnemann, G.W., Castells, F., and Schuhmacher, M. (2004), Integrated Life-Cycle and Risk Assessment for Industrial Processes, Lewis Publisher, ISBN 1-56670-644-0. |
Complementària |
|
- Rigola, M., Prevenció en origen de la contaminació a l’empresa. Monografies universitàries, 5, Departament de Medi Ambient i Habitatge, Generalitat de Catalunya, Barcelona, 2005
- Masters, G.M. Introduction to Environmental Engineering and Science (2nd Edition) Prentice Hall 1997. ISBN: 0-13-155384-4.
- Riera, P. Avaluació d’Impacte Ambiental. Ed Rubes, 2000. ISBN: 84-497-0086-9.
- Fiksel, J. Ingeniería de diseño medioambiental. DFE. McGraw-Hill, 1996. ISBN: 84-481-0752-7.
- Roberts, H., Robinson G., ISO 14001 EMS Manual de Sistemas de Gestión Medioambiental. Paraninfo, 1999. ISBN: 84-283-2534-0.
- Cooper, C.D., Alley, F.C. Air Pollution Control (3rd Edition) Waveland Press; 2002, ISBN: 1577662180.
- Metcalf & Eddy, Wastewater Engineering: Collection, Treatment, Disposal, McGraw-Hill, 3rd. Ed., 1994, ISBN: 0-07-041690-7.
- Internet.
|
|