Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A7 |
El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos. |
A8 |
El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids. |
A9 |
El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor. |
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
A11 |
El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns. |
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Aplicació dels coneixements i habilitats adquirits a l'assignatura de Projectes (Quart Curs EQ, Primer Quadrimestre, Codi 20012007) al desenvolupament d'un Projecte d'Enginyeria, entès com un treball tècnic del tipus del que pugui realitzar un enginyer en l'exercici de la seva professió. Aquests treballs tècnics poden ser el disseny, càlcul, muntatge, operació i manteniment d'equips o plantes de procés, o bé el desenvolupament d'estudis relatius a aquests, que versin sobre aspectes tècnics, econòmics, o sobre altres camps propis de l'enginyeria química
El Projecte de Fi de Carrera es realitza generalment en equip, guiat per professors o tutors especialitzats. Els alumnes hauran de presentar un document final amb uns continguts mínims i faran una defensa oral del seu treball.
Per tractar-se d'una matèria que comporta la possible aplicació de tots els coneixements adquirits durant la carrera, conté todes les competències assignades a l'ensenyament d'Enginyeria Química.
. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Tema |
Subtema |
Aspectes generals del PFC. |
Es defineixen diferents tipus de projectes amb les següents característiques:
En general es definirà un projecte per cada equip de 3 alumnes i s’assignarà un tutor a cada projecte.
El projecte pot ser definit per l’equip de professors de PFC, o pels propis alumnes. En el cas de que el Projecte sigui proposat pels alumnes, individualment o en grup, aquests han de contactar l’empresa o institució que proposi el projecte, avalat per un tutor (professional de reconegut prestigi coneixedor del projecte proposat). En el curs del primer quadrimestre, quan es comencin a organitzar els grups, l’alumne o grup d’alumnes interessats presentaran la proposta a consideració dels professors responsables del PFC per tal de que sigui acceptada. |
Index de continguts del PFC |
Per a la realització del PFC, els alumnes seguiran els elements principals d'un Projecte d'enginyeria bàsica, descrits principalment en l'assignatura de Projectes. El contingut del PFG es pot resumir a través dels elements principals de la Guia del PFG que seguiran els alumnes per a elaborar la memòria de la seva Projecte, que s'esmenten a continuació:
1 . Introducció
2 . Etapa preliminar. Descripció del Projecte. Abast del Projecte. Antecedents històrics (Opcional). Estudi bibliogràfic. Alternatives de procés. Planificació inicial del Projecte (Diagrama de Gantt).
3 . Bases per al desenvolupament del Projecte. Especificacions d’alimentació. Capacitat, Flexibilitat Operativa. Especificacions dels Productes. Condicions de les matèries primeres i productes en el límit de bateria. Energies i utilitats. Dades de l'emplaçament. Normes i codis de disseny.
4 . Desenvolupament de l'enginyeria bàsica. Elaboració de diagrames Disseny bàsic de canonades, control i instrumentació i equips. Descripció del Projecte i de les instal·lacions.
5 . Seguretat en el disseny d'instal·lacions. Protecció d'equips a sobrepressions. Mesures de protecció contra incendis o abocaments. Anàlisis de risc preliminar. Sistemes de protecció personal
6 . Aspectes ambientals del Projecte. Identificació i avaluació de les emissions. Consums d'energia i de recursos naturals. Contribució a efecte hivernacle.
7 . Manteniment de les instal·lacions
8 . Manual de Operació. Manuals d'engegada, de funcionament de desocupada normal i de desocupada d'emergència
9 . Estudi econòmic. Compte de resultats. Pressupost d’execució del Projecte. Avaluació global de la inversió (Cash Flow, VAN, TIR, ...)
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Seminaris |
|
10 |
10 |
20 |
Estudis previs |
|
4 |
48 |
52 |
Treballs |
|
27 |
270 |
297 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves orals |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessions explicatives de l'organització i continguts del Projecte Final de Carrera |
Seminaris |
Classes magistrals d'assistència obligatòria, sobre temes complementaris necessaris per a la realització del PFC |
Estudis previs |
Realització d'etapa preliminar: Estudi bibliogràfic. Antecedents i Alternatives del procés. Descripció i Abast del Projecte. Planificació inicial. |
Treballs |
Activitats pròpies de la realització del PFC, seguint la Guia del PFC 2009 que estroba a l'apartat Documentació Normativa de l'espai de l'assignatura a la plataforma docent Moodle.(http://moodle.urv.net/moodle/) |
|
Descripció |
Els estudiants inscrits al Projecte Final de Carrera, tenen el dret de ser assistits personalment per l'equip de professors de PFC, en la forma que s'organitzi. Amb caràcter general cada projecte està assistit personalment per un professor tutor tutor i per a temes específics els alumnes disposen d'una matriu de coneixements on poden buscar i contactar els professors que els poden assistir en matèries específiques.
Els professors de PFC poden ser contactats a través de les dades que es troben a l'espai de l'assignatura disponible a la plataforma Moodle
http://moodle.urv.cat/ |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Presentació de la documentació formal, segons està descrita en el reglament de PFC, i revisada per tribunal constituït “ad hoc”. |
60% |
Proves orals |
Defensa oral del PFC davant del mateix tribunal que ha avaluat la documentació formal. |
30% |
Altres |
Assistència i aprofitament de seminaris de l'assignatura. Utilització d'espai Moodle propi del projecte i /o pàgines web o blogs específics. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
TURTON, R., Analysis, Synthesis and Design of Chemical Processes, Prentice Hall, 2003
|
|
Complementària |
Coker, A. Kayode , Ludwig's applied process design for chemical and petrochemical plants , Elsevier Gulf Professional Pub., 2007
PETERS, M:S.; TIMMERHAUS, K.D., Plant Design and Economics for Chemical Engineering, McGraw-Hill Book Company, 1991
BAASEL, W. D. , Preliminary Chemical Engineering Plant Design , Van Nostrand Reinhold , 1990
VALLE-RIESTA, J.F., Project Evaluation in the Chemical Process Industries, McGraw-Hill Book Company, 1983
Kletz, Trevor A., Plant design for safety : a user-friendly approach, New York : Hemisphere Publishing Corporation, 1990
Ulrich, Gael D. , A Guide to chemical engineering process design and economics, John Wiley & Sons, 1984
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament i aprovat: Totes les troncals prèvies i les assignatures de Projectes i Disseny d’Equips i Instal.lacions. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|