Codi |
|
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Seleccionar i determinar l’abast d’un concepte de recerca. |
|
B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B17 B19
|
C1 C2 C3
|
Elaborar la proposta incloent-hi la hipòtesi i el programa experimental. |
|
B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B17 B19
|
C1 C2 C3 C5
|
Dur a terme l’experimentació confirmant (o negant) la hipòtesi. |
|
B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B17 B19
|
C1 C2 C3 C4 C5
|
Elaborar informes científico-tècnics de progrés. |
|
B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B17 B19
|
C1 C2 C3 C5
|
Avaluar críticament projectes de recerca. |
|
B1 B3 B4 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16 B17 B19
|
C1 C2 C3 C5
|
Tema |
Subtema |
Estada de recerca. |
Desenvolupar un projecte d’investigació propi, en el sí d’un grup de recerca, en el marc d’una línia de recerca compartida però amb plena responsabilitat individual. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
|
Estudis previs |
|
20 |
20 |
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
200 |
0 |
200 |
Treballs |
|
14 |
14 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
2 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de la seva organització i dels criteris d'avaluació. Presentació dels temes de recerca disponibles i assignació. |
Estudis previs |
Integració en el grup investigador d’acollida. Definició dels detalls específics del treball a desenvolupar. Revisió dels antecedents i de la bibliografia rellevant sobre el tema de recerca. Familiarització amb els instruments i tècniques de treball a emprar, així com amb les directrius de seguretat i de gestió de qualitat. |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament del treball en el laboratori. Obtenció dels resultats. |
Treballs |
Tractament i interpretació dels resultats. Redacció dels informes de seguiment i de l’informe final. |
Presentacions / exposicions |
Presentació i defensa del treball en exposició pública. |
|
Descripció |
S'efectuaràn reunions individuals per atendre i resoldre dubtes, i per tractar questions relacionades amb el desenvolupament de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Treall pràctic:
Valoració de l’activitat i comportament durant l’estada en el Grup de Recerca. Avaluat pel responsable de la recerca. |
60% |
Treballs |
Informe final:
Presentació dels resultats, fruit de la recerca, d’una manera ordenada, lògica i comentada, en un format científic estàndard. Qualificat pels responsables de l’assignatura. |
25% |
Presentacions / exposicions |
Dissertació curta per defensar els resultats de la recerca, amb el suport de taules, figures, esquemes, etc. adients. Qualificat pels responsables de l’assignatura. |
15% |
Altres |
Informes de progrés: Lliurament obligatori de dos informes de progrés. |
- |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
- Valieva, I. “Doing Science. Design, Analysis, and Communication of Scientific Research”, Oxford University Press, New York (2001)
- The scientific research method: http://www.etseq.urv.es/assignatures/li/scientific_research.html
- National Research Council, Frontiers in Chemical Engineering (Amundson Report), National Academy Press, Washington, D.C. (1988). http://www.nap.edu/catalog/9235.html
- Critical Technologies: The role of chemistry and chemical engineering, Committee on Critical Technologies: The Role of Chemistry and Chemical Engineering in Maintaining and Strengthening American Technology,Board on Chemical Sciences and Technology,National Research Council, Washington, 1992. http://www.nap.edu/catalog/9235.html
- Chemical Industry Vision2020 (1996). http://www.chemicalvision2020.org/
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Totes les troncals. Pràctiques de Direcció de Projectes.
|
|