Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A7 |
El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos. |
A8 |
El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids. |
A9 |
El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor. |
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
A11 |
El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns. |
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B11 |
Presa de decisions. |
B14 |
Raonament crític. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Seleccionar i determinar l’abast d’un concepte de recerca. |
|
B11 B14 B16 B19
|
|
Elaborar la proposta incloent-hi la hipòtesi i el programa experimental. |
|
B2 B3
|
|
Dur a terme l’experimentació confirmant (o negant) la hipòtesi. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
|
|
Elaborar informes científico-tècnics de progrés. |
|
|
C1 C2
|
Avaluar críticament projectes de recerca. |
|
B11 B14
|
|
Tema |
Subtema |
Estada de recerca. |
Desenvolupar un projecte d’investigació, en el sí d’un grup de recerca, en el marc d’una línia de recerca compartida però amb plena responsabilitat individual. L'estada es farà en un grup de recerca del DEQ o del DEM, o en la indústria (prèvia aprovació del tema de recerca per part del coordinador de l'assignatura) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
|
Estudis previs |
|
10 |
5 |
15 |
Pràctiques a laboratoris |
|
150 |
0 |
150 |
Treballs |
|
8 |
8 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
2 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, de la seva organització i dels criteris d'avaluació. la presentació dels temes de recerca disponibles i assignació es farà via Moodle durant el mes de setembre. |
Estudis previs |
Integració en el grup investigador d’acollida. Definició dels detalls específics del treball a desenvolupar. Revisió dels antecedents i de la bibliografia rellevant sobre el tema de recerca. Familiarització amb els instruments i tècniques de treball a emprar, així com amb les directrius de seguretat i de gestió de qualitat. |
Pràctiques a laboratoris |
Desenvolupament del treball en el laboratori. Obtenció dels resultats. |
Treballs |
Tractament i interpretació dels resultats. Redacció dels informes de seguiment i de l’informe final. |
Presentacions / exposicions |
Presentació i defensa del treball en exposició pública. |
Atenció personalitzada |
|
|
Descripció |
S'efectuaràn reunions individuals per atendre i resoldre dubtes, i per tractar questions relacionades amb el desenvolupament de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Pràctiques a laboratoris |
Treball pràctic:
Valoració de l’activitat i comportament durant l’estada en el Grup de Recerca. Avaluat pel supervisor assignat. |
60% |
Treballs |
Informes de progrés (10%):
Lliurament obligatori de dos informes de progrés intermedis. Qualificat pel coordinador de l’assignatura.
Informe final (15%):
Presentació dels resultats, fruit de la recerca, d’una manera ordenada, lògica i comentada, en un format científic estàndard. Qualificat pel coordinador de l’assignatura. |
25% |
Presentacions / exposicions |
Dissertació curta per defensar els resultats de la recerca, amb el suport de taules, figures, esquemes, etc. adients. Qualificat pels coordinador de l’assignatura. |
15% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura tindrà dues convocatòries, una en gener i l'altra al maig. Tant a la primera com a la segona convocatòria el sistema d'avaluació serà fer un Examen final que comptarà el 100% de la nota. També és possible combinar-la amb el Projecte Fin de Carrera (sota autorització por part del coordinador). |
Bàsica |
|
- Valieva, I. “Doing Science. Design, Analysis, and Communication of Scientific Research”, Oxford University Press, New York (2001)
- The scientific research method: http://www.etseq.urv.es/assignatures/li/scientific_research.html
- National Research Council, Frontiers in Chemical Engineering (Amundson Report), National Academy Press, Washington, D.C. (1988). http://www.nap.edu/catalog/9235.html
- Critical Technologies: The role of chemistry and chemical engineering, Committee on Critical Technologies: The Role of Chemistry and Chemical Engineering in Maintaining and Strengthening American Technology,Board on Chemical Sciences and Technology,National Research Council, Washington, 1992. http://www.nap.edu/catalog/9235.html
- Chemical Industry Vision2020 (1996). http://www.chemicalvision2020.org/
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|