Codi |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
C |
|
C |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
Aplicar balanços de matèria, energia, entropia, exergia i costos a elements de processos químics i processos sencers sense i amb reacció química. |
|
B1 B15
|
C1
|
Entendre el funcionament dels processos i cicles de conversió d’energia. |
|
B15
|
C1
|
Entendre el mètode de l’anàlisi exergètic i termoeconòmic i avaluar quan es útil. |
|
B3 B15 B19
|
C1 C3
|
Avaluar com es pot millorar un procés energèticament i econòmicament. |
|
B1 B3 B8 B11 B14 B15 B17 B19
|
C1 C3
|
Domini del programa EES per simular els processos estudiats.
|
|
B15
|
C1
|
Integració dels coneixements per a la realització d'un avantprojecte. |
|
B1 B3 B5 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Revisió de fonaments termodinàmics. |
2. |
Concepte bàsic de l’exergia. |
3. |
Elements d’una anàlisi de processos. |
4. |
Anàlisis d’exergia de processos bàsics. |
5. |
Aplicacions termoeconòmiques de l'anàlisi exergètica. |
6. |
Exemples d’aplicació a processos tèrmics i químics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
29 |
58 |
87 |
Avantprojecte |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura utilitzant el programa EES |
|
Avantprojecte |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova en grup. Treball, en equip. |
30% |
Proves pràctiques |
Prova individual (30%).
Prova individual. Mescla de preguntes conceptuals curtes, interpretació de diagrames de fases i exercicis d'aplicació. Es realitza al final de quadrimestre (nota mínima 3,5) (40%). |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
KOTAS, T. J., The Exergy Method of Thermal Plant Analysis, Krieger Publishing Company, Melbourne, Florida, 1995
|
|
Complementària |
, Engineering Equation Solver (EES), ,
, Moodle, ,
BRODYANSKY, V. M.; SORIN, M. V.; LE GOFF, P., The Efficiency of Industrial Processes: Exergy Analysis and Optimization, Elseviers Science B. V., The Netherlands, 1994
BEJAN, Adrian; TSATSARONIS, George; MORAN, Michael, Thermal Design & Optimization, John Wiley & Sons Inc., Nova York, 1996
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TERMODINÀMICA TÈCNICA II/20012104 |
|
|
Altres comentaris |
Altres assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Operacions d’Intercanvi de Calor. Producció i Gestió de l’Energia. Operacions de Separació. Simulació i Optimització de Processos Químics. Economia i Organització Industrial.
|
|