Codi |
|
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A7 |
El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos. |
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Distingir les cèl.lules procariotes i la seva manipulació. |
|
B3
|
|
Calcular el creixement poblacional bacterià. |
A3
|
|
|
Descriure les cinètiques enzimàtiques. |
A3 A5
|
|
|
Seleccionar models d’immobilització de biocatalitzadors. |
A6
|
B1
|
|
Descriure la manipulació i modificació de la informació genètica. |
|
B1 B17
|
|
Calcular balanços de matèria i energia en els bioreactors. |
A2 A3 A7 A10
|
|
|
Dissenyar processos d’obtenció de productes mitjançant sistemes biològics. |
A6
|
|
|
Adquirir criteri ètic en bioenginyeria. |
|
B6
|
|
Cercar a la literatura els darrers avenços en bioenginyeria. |
|
B3 B8 B10 B11
|
C1 C5
|
Saber presentar de manera rigorosa i entenedora els resultats del seu treball, tant de manera oral com en informes escrits. |
|
B3 B8 B15
|
C4
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
B7
|
C1 C4
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. |
|
B5 B11 B12 B13 B18
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció. |
2. Les molècules de la vida. |
Glícids. Lípids. Aminoàcids i proteïnes. DNA. Metabolisme bacterià. |
3. Els microorganismes. |
Microorganismes procariotes. Característiques de les cèl.lules procariotes. Virus. Creixement microbià. Cultius i aïllament. Genètica bacteriana. |
4. Cinètica d’enzims. |
Cinètica de Michaelis-Menten. Enzims al.lostèrics. |
5. Immobilització de biocatalitzadors. |
Mètodes d’immobilització. Propietats dels enzims immobilitzats. Aplicacions. |
6. Manipulació de gens. |
Biosíntesi de proteïnes. Eines de treball amb DNA. Clonatge i selecció de gens. |
7. Mutagènesi. |
Mutagènesi a l’atzar. Mutagènesi dirigida. Evolució molecular dirigida. |
8. Reactors biològics. |
Classes de bioreactors. Anàlisi i control. |
9. Processos de separació. |
Cristal.lització. Destil.lació. Cromatografia. |
10. Visió global de l'assignatura |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
26 |
52 |
Treballs |
|
4 |
12 |
16 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
52 |
78 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts a classe per part del professor |
Treballs |
Realització i presentació d'un treball monogràfic |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a l'aula |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Durant les hores d'atenció a l'alumne. En general són 6h a la setmana
|
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Projecte a l'assignatura:
Prova grupal. Treball que es realitza en equip. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpetacions individuals. Es realitzaran tutories avaluades. |
15% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. |
20% |
Proves pràctiques |
Prova individual (25%).
Prova individual. Mescla de preguntes conceptuals curtes i exercicis d'aplicació. Es realitza al final de quadrimestre (45%).
|
65% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
- BAILEY JE, OLLIS DF. Biochemical Engineering Fundamentals. McGrawHill, 1986
- gODIA F. Ingeniería Bioquímica. Ed. síntesis, 2000.
- MADIGAN mt. Brock Biología de los microorganismos. Pearson, 2003
- NELSON, DL. Lehninger principios de bioquímica. Omega, 2001
- SHULER M.L., KARGI F. Bioprocess Engineering. Basic concepts. Prentice Hall, 2002
|
Complementària |
, Internet, ,
GLICK B., PASTERNACK J., Molecular biotechnology. Principles and applications of recombinant DNA, ASM Press cop., Washington, 2003
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Fonaments d’Enginyeria Química, Bioquímica, Química Orgànica. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|