Codi |
|
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i avaluar els recursos energètics: renovables i no renovables, especificacions i ús. |
|
B15 B19
|
C1 C3
|
Conèixer las tecnologies i analitzar les transformacions de l’energia per produir calor, fred i electricitat. |
|
B15
|
C1
|
Entendre com s’utilitza la energia a la indústria química. |
|
B15
|
C1
|
Conèixer i saber aplicar sistemes i metodologies per millorar la eficiència energètica i saber com s’apliquen. |
|
B11 B14 B15 B17
|
C1
|
Avaluar el impacte econòmic i ambiental de les transformacions d’energia. |
|
B6 B15
|
C1 C3
|
Aplicar les tècniques de gestió energètica en plantes de processos. |
|
B15
|
C1
|
Dominar el programa EES per simular els processos estudiats. |
|
B15
|
C1
|
Integrar els coneixements per la realització d'un avantprojecte i estudis de viabilitat. |
|
B1 B5 B7 B8 B10 B12 B13 B14 B17 B18 B19
|
C1 C2 C3 C5
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció i objectius. Panorama energètic. |
2. |
Recursos energètics: renovables i no renovables; combustibles, especificacions i ús. |
3. |
Generació i transport de l’energia; combustió, tecnologies de la combustió, cogeneració, piles de combustible. |
4. |
Utilització de l’energia, xarxes de vapor, recuperació de calor, bombes de calor i cicles de refrigeració, aplicacions en processos químics. |
5. |
Integració de processos i xarxes de bescanviadors de calor; tecnologia Pinch: principis bàsics i aplicació pràctica; disseny de xarxes de bescanviadors de calor; bombes de calor i cogeneració en xarxes de bescanviadors; aplicacions. |
6. |
Gestió i auditoria energètica; tècniques de gestió de l’energia; auditoria i mesures correctores; cost de l’energia. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
38 |
76 |
114 |
Avantprojecte |
|
10 |
20 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
5 |
0 |
5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
0 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Projectes que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Avantprojecte |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Asistencia en la resolució de problemes i per la realització del avantprojecte |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grup. Treball, en equip. |
30% |
Proves pràctiques |
Prova individual (30%).
Prova individual. Es realitza al final de quatrimestre (nota mínima 3,5) (40%). |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, Apuntes en el Moodle, ,
, Perry's Chemical engineers' handbook, 6th ed., prepared by a staff of specialists under the editorial direction of late editor Robert H. P, New York [etc.] : McGraw-Hill, cop. 1984
Grant, Colin D., Energy conservation in the chemical and process industries, , Rugby : Institution of Chemical EngineersLondon :
Kaiser, Victor, Industrial energy management, , Paris : Technip, 1993
B. Linnhoff... [et al.], A User guide on process integration for the efficient use of energy, Revised first edition, Rugby, Warwickshire : Institution of Chemical Engi
, Engineering Equations Solver (EES), ,
, Moodle, ,
|
|
Complementària |
|
- COREY, R. C. (et al.). Energy Utilization. Conversion and Resource Conservation.
- Perry’s Chemical Engineers’ Handbook. 6a ed. R.H. Perry, D. Green, McGraw-Hill, Inc.
- GRANT, C. D. Energy Conservation in the Chemical and Process Industries. Londres: The Institute of Chemical Engineers, 1979.
- KAISER, V. Industrial Energy Management. París: Éditions Technip, 1993.
- LINNHOFF, B. (et al.). A User Guide on Process Integration for the Efficient Use of Energy. Institution of Chemical Engineers, 1994.
- Engineering Equation Solver (EES); Moodle
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TERMODINÀMICA TÈCNICA II/20012104 |
|
|
Altres comentaris |
Altres assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Operacions d’Intercanvi de Calor. Operacions de Separació. Simulació i Optimització de Processos Químics.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|