DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura PRÀCTIQUES DE DIRECCIÓ DE PROJECTES Codi 20012230
Ensenyament
Enginyeria Química (1993)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
12 0 12 Optativa Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
HERRERO SABARTÉS, JUAN
Adreça electrònica josep.bonet@urv.cat
joanramon.alabart@urv.cat
magdalena.constanti@urv.cat
joan.herrero@urv.cat
jose.font@urv.cat
magda.medir@urv.cat
marta.giamberini@urv.cat
sibel.ozguen@urv.cat
Professors/es
BONET AVALOS, JOSEP
ALABART CÓRDOBA, JOAN RAMON
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
HERRERO SABARTÉS, JUAN
FONT CAPAFONS, JOSÉ
MEDIR MERCÈ, MAGDALENA
GIAMBERINI -, MARTA
OZGEN ., SIBEL
Web
Descripció general i informació rellevant L’objectiu principal de l’assignatura és que l’estudiant desenvolupi les competències de lideratge, tot adquirint i posant en pràctica les habilitats de gestió en un projecte d’enginyeria. A la part pràctica de l’assignatura hi ha dos perfils possibles. Una part dels estudiants que cursin l’assignatura dirigiran un projecte d’estudiants de primer curs, o bé dels mateixos companys de quart. Els altres estudiants, treballaran en equip en un projecte d’enginyeria on desenvoluparan les habilitats de lideratge sense càrrec.

Competències
Codi  
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
B15 Aprenentatge autònom.
B16 Adaptació a noves situacions.
B17 Creativitat.
B18 Lideratge.
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Dirigir un projecte a estudiants de primer curs d'enginyeria química, de manera que totes les tècniques de fixació i assoliment d'objectius, treball cooperatiu, gestió de personal, gestió de temps, organització, seguiment i avaluació del treball individual i col•lectiu, i de presentació i comunicació de resultats s'hauran d'aplicar de manera satisfactòria a nivell pràctic. B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C3
C5
Desenvolupar les competències de lideratge B4
B5
B6
B7
B9
B10
B11
B12
B13
B16
B18

Continguts
Tema Subtema
Programa: 1- Lideratge. Pla de desenvolupament personal.
2- Comunicació i gestió de conflictes.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
10 10 20
 
Treballs
10 40 50
Seminaris
45 45 90
Avantprojecte
50 75 125
 
Atenció personalitzada
4 4 8
 
Proves pràctiques
1 2 3
Proves objectives de tipus test
1 3 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l’assignatura.
Treballs Al llarg del curs l'estudiant haurà de lliurar determinats productes (documents): team charter, informe de tancament, pla de desenvolupament personal, etc.
Seminaris Els professors de l'assignatura introdueixen els coneixements i habilitats que els estudiants hauran d'aplicar en els seus projectes.
Avantprojecte Cada estudiant treballarà en un determinat projecte, ja sigui com a líder, o com a membre d'un equip

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Reunions individualitzades de 'coaching' dels estudiants amb els seus respectius tutors (professors de l'assignatura)

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Team Charter
Informe de tancament
Presentació final
10%
10%
15%
Proves pràctiques Examen 35%
Altres

Pla de desenvolupament personal. Inclou el diari de PDP i el seguiment (tutorització) portat a terme pel tutor o líder de l'equip.

30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per a aprovar l'assignatura l'estudiant haurà d'obtenir, com a mínim, una nota de 4.5 (sobre 10) a l'examen. Els estudiants que no assoleixin aquesta fita, podran presentar-se a un examen de segona convocatòria, on igualment hauran d'obtenir una nota mínima de 4.5 per a aprovar l'assignatura. En segona convocatòria, la nota de l'examen continuarà tenint un pes del 35%, i la resta de la nota serà la de les activitat d'avaluació continua que l'estudiant haurà desenvolupat durant el curs (treballs, presentació, i pla de desenvolupament personal).


Fonts d'informació

Bàsica

• MARTIN, P.; TATE, K. Project Management Memory Jogger™. A Pocket Guide for Project Teams. Methuen (MA): GOAL / QPC, 1996. ISBN 1-57681-001-1.

 

 

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
TÈCNIQUES DE COMUNICACIÓ A L'ENGINYERIA/20011208
PROJECTES/20012007