DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura DISPERSIÓ DE CONTAMINANTS Codi 20012237
Ensenyament
Enginyeria Química (1993)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
CUESTA ROMEO, ILDEFONSO
Adreça electrònica ildefonso.cuesta@urv.cat
josepmaria.gasto@urv.cat
Professors/es
CUESTA ROMEO, ILDEFONSO
GASTÓ HERAS, JOSE MARIA
Web http://www.etseq.urv.es/assignatures/dc/
Descripció general i informació rellevant L’objectiu principal de l’assignatura és l’entendre i aplicar els mecanismes que intervenen en la dispersió de contaminants en diversos medis. L’aprenentatge es realitzarà mitjançant exemples pràctics relacionats amb la protecció ambiental. Es pretén donar a l’alumne eines i coneixements que li permetin solucionar problemes reals de contaminació ambiental.

Competències
Codi  
A1 L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment.
A2 L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques.
A3 La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats.
A4 L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química.
A5 La modelització dels sistemes amb reacció química.
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B11 Presa de decisions.
B12 Treball en equip.
B13 Habilitats en les relacions interpersonals.
B14 Raonament crític.
B15 Aprenentatge autònom.
B16 Adaptació a noves situacions.
B17 Creativitat.
B18 Lideratge.
B19 Sensibilitat per a temes medioambientals.
C1 Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Adquirir la capacitat de planificar la resolució d'un problema utilitzant un llenguatge de programació d'alt nivell. A1
A2
A3
B1
B2
B3
B4
B5
B7
B8
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B19
C1
C2
C5
Aplicar eines numèriques de programació (MATLAB, FORTRAN o Excel) a la resolució de problemes típics de l'enginyeria, a la resolució de sistemes d'equacions lineals i sistemes d'equacions no lineals. A3
A4
A5
B1
B2
B3
B4
B5
B8
B9
B10
B11
B12
B14
B15
B17
B19
C1
Aplicar eines i coneixements que permetin solucionar problemes reals de contaminació ambiental. B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
B8
B9
B10
B11
B12
B13
B14
B15
B16
B17
B18
B19
C1

Continguts
Tema Subtema
INTRODUCCIÓ. -Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica
[Activitats 1.1,1.2]
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES. -Aqüífers
-Llei de Darcy
-Modelització de vessaments al terra
-Vessaments de contaminants al mar
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA. -Meteorologia
-Difusió turbulenta de gasos
-Caracterització de plomalls de contaminants en xemeneies
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4]

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
20 40 60
Treballs
12 24 36
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
20 20 40
 
Atenció personalitzada
5 0 5
 
Proves pràctiques
8 0 8
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries -Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica
Sessió Magistral INTRODUCCIÓ
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica

CONTAMINACIÓ D’AIGÜES. -Aqüífers
-Llei de Darcy
-Modelització de vessaments al terra
-Vessaments de contaminants al mar

CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA. -Meteorologia
-Difusió turbulenta de gasos
-Caracterització de plomalls de contaminants en xemeneies
Treballs INTRODUCCIÓ:
[Activitats 1.1,1.2]

CONTAMINACIÓ D’AIGÜES.
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]

CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA.
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4]
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària INTRODUCCIÓ:
[Activitats 1.1,1.2]

CONTAMINACIÓ D’AIGÜES.
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]

CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA.
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4]

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció a l'alumnat en l'horari de consulta o mitjançant cita prèvia

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Activitats lliurades. 40%
Proves pràctiques Prova pràctica individual, que es realitzarà a meitat de quadrimestre (35%).Per poder eliminar matèria s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 5 sobre 10 en aquesta prova.

Prova pràctica individual, que es realitzarà a final de quadrimestre. Per poder aprovar l’assignatura s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 3.5 sobre 10 en aquesta prova (25%).
60%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Fannelop, R.K., Fluid Mechanics for Industrial Safety and Environmental Protection. Volume III, Elsevier Science B.V., 1994
Masters, G.M., Introduction to Environmental Engineering and Science, Prentice Hall, 1991

Complementària , La majoria dels continguts docents es troben a la web de l’assignatura http://www.etseq.urv.es/assignatures/dc/, ,

Recomanacions


 
Altres comentaris
Haver cursat les assignatures de Àlgebra, Càlcul, fonaments d’Enginyeria Química, Mètodes Numèrics, Mètodes Matemàtics a l’Enginyeria, Mecànica de Fluids I, Mecànica de Fluids II, Fenòmens de Transport.