Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Adquirir la capacitat de planificar la resolució d'un problema utilitzant un llenguatge de programació d'alt nivell. |
A1 A2 A3
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B19
|
C1 C2 C5
|
Aplicar eines numèriques de programació (MATLAB, FORTRAN o Excel) a la resolució de problemes típics de l'enginyeria, a la resolució de sistemes d'equacions lineals i sistemes d'equacions no lineals. |
A3 A4 A5
|
B1 B2 B3 B4 B5 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B17 B19
|
C1
|
Aplicar eines i coneixements que permetin solucionar problemes reals de contaminació ambiental. |
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C1
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ. |
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica
[Activitats 1.1,1.2]
|
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES. |
-Aqüífers
-Llei de Darcy
-Modelització de vessaments al terra
-Vessaments de contaminants al mar
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
|
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA. |
-Meteorologia
-Difusió turbulenta de gasos
-Caracterització de plomalls de contaminants en xemeneies
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4]
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Treballs |
|
12 |
24 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves pràctiques |
|
8 |
0 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica |
Sessió Magistral |
INTRODUCCIÓ
-Transport de matèria, energia i quantitat de moviment. Equacions de transport.
-Models matemàtics
-Introducció a la simulació numèrica
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES. -Aqüífers
-Llei de Darcy
-Modelització de vessaments al terra
-Vessaments de contaminants al mar
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA. -Meteorologia
-Difusió turbulenta de gasos
-Caracterització de plomalls de contaminants en xemeneies
|
Treballs |
INTRODUCCIÓ:
[Activitats 1.1,1.2]
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES.
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA.
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4] |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
INTRODUCCIÓ:
[Activitats 1.1,1.2]
CONTAMINACIÓ D’AIGÜES.
[Activitats 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5 i 2.6]
CONTAMINACIÓ ATMOSFÈRICA.
[Activitats 3.1, 3.2, 3.3 i 3.4] |
|
Descripció |
Atenció a l'alumnat en l'horari de consulta o mitjançant cita prèvia |
|
|
Descripció |
Pes |
Treballs |
Activitats lliurades. |
40% |
Proves pràctiques |
Prova pràctica individual, que es realitzarà a meitat de quadrimestre (35%).Per poder eliminar matèria s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 5 sobre 10 en aquesta prova.
Prova pràctica individual, que es realitzarà a final de quadrimestre. Per poder aprovar l’assignatura s’ha de obtenir com a mínim una puntuació de 3.5 sobre 10 en aquesta prova (25%). |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Fannelop, R.K., Fluid Mechanics for Industrial Safety and Environmental Protection. Volume III, Elsevier Science B.V., 1994
Masters, G.M., Introduction to Environmental Engineering and Science, Prentice Hall, 1991
|
|
Complementària |
, La majoria dels continguts docents es troben a la web de l’assignatura http://www.etseq.urv.es/assignatures/dc/, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Haver cursat les assignatures de Àlgebra, Càlcul, fonaments d’Enginyeria Química, Mètodes Numèrics, Mètodes Matemàtics a l’Enginyeria, Mecànica de Fluids I, Mecànica de Fluids II, Fenòmens de Transport. |
|