Codi |
|
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
A11 |
El càlcul i disseny bàsic d’altres operacions unitàries comuns. |
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A14 |
L’aplicació de principis bàsics de seguretat de processos i operacions. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i reconèixer els diferents tipus d’aigües residuals per poder proposar un esquema general de tractament en base a uns objectius a assolir. |
A13 A14
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Proporcionar a l'alumne coneixements bàsics sobre les diferents tecnologies que s'apliquen en el tractament de les aigües. |
A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Dissenyar i dimensionar instal•lacions de tractament d'aigües i adquirir una visió global de la problemàtica associada al seu tractament. |
A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Conèixer els subproductes que es generen i les vies de minimització i valorització aplicables. |
A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Agafar consciència i adquirir una visió global de la problemàtics que porta associada el tractament de les aigües residuals. |
A12 A13 A14 A15
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16 B17 B18 B19
|
C4 C5
|
Tema |
Subtema |
1. INTRODUCCIÓ AL TRACTAMENT D’AIGÜES |
- L’aigua com a recurs
- Caracterització, mostreig i anàlisis d’aigües. Indicadors de la qualitat de l’aigua
- Legislació
|
2. OPERACIONS FÍSIQUES UNITÀRIES |
|
3. PROCESSOS QUÍMICS UNITARIS |
|
4. PROCESSOS BIOLÒGICS UNITARIS |
|
5. TRACTAMENTS TERCIARIS |
|
6. TRACTAMENT DE FANGS |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Sessió Magistral |
|
25 |
37.5 |
62.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
Proves mixtes |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Combinació de classe magistral i estudi de casos. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis, relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials. |
|
Descripció |
L'atenció personalitzada serà al despatx 303 (S.Contreras) o 305 (J. Font) del departament d'Enginyeria Química via cita prèvia per email o durant les hores de consulta. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis |
Durant les classes de problemes es realitzaran alguns exercicis individuals o en grup sota la supervisió del professor que es demanarà que es lliuri al professor en acabar la sessió per tal de ser corregit i avaluat. |
25% |
Proves mixtes |
Prova parcial: Durant el curs, i en la data determinada, es realitzarà una prova parcial. |
25% |
Proves mixtes |
Prova final que combina problemes, preguntes de desenvolupament, preguntes objectives curtes i/o proves objectives tipus test. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer promig, la nota mínima de cada apartat és un 3.5. En segona convocatòria, l'examen comptarà un 75% de la nota. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. --> |
Bàsica |
Metcalf & Eddy, Wastewater Engineering Treatment and Reuse, 4th Edition, McGraw-Hill, 2003
R.S. Ramalho, Tratamiento de aguas residuales, Reverte, S.A., 1991
A.C. van Haandel, J. van der Lubbe, Handbook of Biological Wastewater Treatment: Design and Optimisation of Activated Sludge Systems, 2nd ed., IWA Publishing, 2012
Metcalf & Eddy, Ingeniería de aguas residuales. Tratamiento, vertido y reutilización. , McGraw-Hill, 1995
|
Stephenson, T.; Judd, S.; Brindle, K.: Membrane Bioreactors for
Wastewater Treatment. IWA Publishing London, 2000 |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|