DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura INTRODUCCIÓ A LA INFORMÀTICA Codi 20021002
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993)
Cicle 1er i 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Informatica i Matematiques
Coordinador/a
MOLINA GOMEZ, JUAN DOMINGO
Adreça electrònica juandomingo.molina@urv.cat
antonio.garcia@urv.cat
Professors/es
MOLINA GOMEZ, JUAN DOMINGO
GARCIA GUTSENS, ANTONIO
Web
Descripció general i informació rellevant L’objectiu fonamental d’aquesta assignatura és proporcionar a l’estudiant els coneixements bàsics necessaris per a la programació estructurada de computadores.

Competències
Codi  
A
A
B
B
B
B
B
B
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Representar en el llenguatge FORTRAN expressions aritmètiques i lògiques. A3
B3
Seleccionar el tipus d’estructura de programació més adient per a la resolució de cada problema en particular. A7
Determinar l’estratègia de resolució de problemes més adient i particularitzar-la per a cada cas concret. A7
B1
Treballar amb fitxers de text capaços d’emmagatzemar grans quantitats de dades. B10
Introduir les estructures compostes de dades mitjaçant l’ús de les taules. A3
B9
B10
Aconseguir un primer pas d’abstracció gràcies al disseny descendent. B8
B17
C2
Utilitzar diferents mètodes per a l’ordenació de fitxers amb moltes dades. B1

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció.
2. Elements bàsics de la programació. Tipus de dades enter, real i caràcter. Variables. Instrucció d’assignació. Constants. Operacions i expressions aritmètiques. Lectura i escriptura.
3. Estructures bàsiques de la programació. Estructura seqüencial. Tipus de dades booleà. Operacions i expressions lògiques. Estructura de selecció (condicional). Estructura d’iteració (bucle).
4. Estratègies de resolució de problemes. Concepte de seqüència. Esquema de recorregut. Esquema de cerca. Problemes de tractament de seqüències.
5. Fitxers de text.
6. Taules. Operacions amb matrius.
7. Disseny descendent. Funcions. Subrutines.
8. Mètodes d’ordenació.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
22 44 66
Avantprojecte
15 30 45
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 15 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
6 0 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Avantprojecte
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Avantprojecte Prova en grup. Treball realitzat de manera integrada amb la resta d'assignatures del curs. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. 25%
Proves pràctiques Prova individual: resolució d’un problema mitjançant el disseny d’un programa; es realitza a mitjans de quadrimestre (25%). Prova individual: resolució de dos problemes mitjançant el disseny de dos programes; es realitza al final de quadrimestre (50%). 75%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Etter, D. M., Structured FORTRAN 77 for engineers and scientists, Addison-Wesley, 1997

Complementària Chapman, S. J., Fortran 90/95 for scientists and engineers, McGraw-Hill, 1998

Recomanacions