DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura INTRODUCCIÓ A LA INFORMÀTICA Codi 20021002
Ensenyament
Enginyeria Tècnica Industrial especialitat en Química Industrial (1993)
Graduat Superior en Tecnologies del Medi Ambient (2002)
Cicle 1er i 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 3 3 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Departament Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Coordinador/a
MOLINA GÓMEZ, JUAN DOMINGO
Adreça electrònica juandomingo.molina@urv.cat
Professors/es
MOLINA GÓMEZ, JUAN DOMINGO
Web http://moodle.urv.net
Descripció general i informació rellevant L’objectiu fonamental d’aquesta assignatura és proporcionar a l’estudiant els coneixements bàsics necessaris per al treball amb l'ordinador.

Competències
Codi  
A3 La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats.
A7 El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos.
B1 Resoldre problemes de forma efectiva.
B2 Aprendre a aprendre.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col·laborativa.
B8 Capacitat d’anàlisi i síntesi.
B9 Capacitat d’organització i planificació.
B10 Capacitat de gestió de la informació.
B16 Adaptació a noves situacions.
B17 Creativitat.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.
C4 Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer la història del món de les computadores A3
B3
Conèixer els aspectes bàsics de hardware i software A7
B16
C2
Seleccionar el tipus d'estructura de programació més adient per a la resolució de cada problema en particular. A7
B8
Determinar l’estratègia de resolució de problemes més adient i particularitzar-la per a cada cas concret. A7
B1
Treballar amb fitxers de text capaços d'emmagatzemar grans quantitats de dades. A3
B10
Introduir les estructures compostes de dades mitjaçant l’ús de les taules. A3
B9
B10
Aconseguir un primer pas d'abstracció gràcies al disseny descendent. A3
B8
B17
C2
Utilitzar diferents mètodes per a l'ordenació de fitxers amb moltes dades. A3
B1
Entendre el funcionament elemental dels diferents sistemes operatius A3
B1
B2
C2
Comprendre els entorns de bases de dades relacionals A3
B3
B8
B9
B10
C2
Introduir el món de les xarxes de computadors A3
B3
B4
B5
C2
C4

Continguts
Tema Subtema
1. Història de la Informàtica
2. Introducció a la Informàtica
3. Estructura d'un ordinador. Elements Hardware del PC
4. Metodologia i tecnologia de la programació
5. Sistemes Operatius
6. Sistema de fitxers i Bases de dades
7. Xarxes d'ordinadors. Internet

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
22 44 66
Avantprojecte
15 30 45
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 15 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves pràctiques
6 0 6
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral
Avantprojecte
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
Avantprojecte Prova en grup. Treball realitzat de manera integrada amb la resta d'assignatures del curs. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. 25%
Proves pràctiques 5 pràctiques individuals o en grups de dos que valdran un 10% de la nota.

1 examen final amb el 25% restant.
75%
Altres

En funció del tipus d'evaluació, els criteris establerts anteriorment poden ser variats.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions