Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B18 |
Lideratge. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments bàsics del càlcul vectorial. |
A1
|
B3
|
|
Comprendre la teoria de la mecànica newtoniana. |
|
B3
|
|
Reconèixer e interpretar les condicions d’estàtica d’un cos. |
|
B3
|
|
Aplicar els conceptes del càlcul vectorial a la resolució de problemes de mecànica newtoniana i d’estàtica. |
A1
|
B2 B3 B5 B11
|
|
Identificar els fonaments teòrics aplicats en la resolució de problemes. |
|
B2 B3 B5 B11
|
|
Resoldre correctament els problemes proposats. |
|
B1 B2 B3 B5 B11
|
|
Comprovar a traves de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula. |
|
B1 B3 B4 B5 B9 B12
|
C2 C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
B7
|
C2 C5
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. |
|
B12 B13 B18
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
Escalars i vectors. Suma de vectors. Propietats. Producte d'un vector per un escalar. Versors components cartesianes d'un vector. Producte escalar de dos vectors. Propietats. Producte vectorial de dos vectors. Propietats. Producte mixt de tres vectors. |
2. |
Tipus de forces. Equilibri i diagrama de cos lliure. |
3. |
Concepte de vector lliscant. Moment d'un vector respecte un punt. Sistemes de vectors lliscants. Reducció de sistemes. Sistemes equivalents. |
4. |
Equacions d’equilibri. Aplicacions bidimensionals. Cossos estàticament indeterminats. |
5. |
Posició, velocitat i acceleració. Components intrínseques de l’acceleració. Moviment en una dimensió. Moviment en dues dimensions. Moviment angular. Moviment relatiu. |
6. |
Lleis de Newton. Impuls i quantitat de moviment. Moment cinètic. Treball i energia. Potencia Energia cinètica. Energia potencial. Conservació de l’energia. |
7. |
Centre de masses. Moment d’inèrcia. Teorema dels eixos paral•lels. |
8. |
Sistemes de partícules. Moviment del centre de masses d’un sistema de partícules. Quantitat de moviment d’un sistema de partícules. Sistemes de massa variable. Moment cinètic d’un sistema de partícules. Energia cinètica d’un sistema de partícules. Xocs. |
9. |
Rotació d’un sòlid rígid al voltant d’un eix. Moment cinètic. Teorema de del conservació del moment cinètic. Energia cinètica moviment de rotació. Equacions del moviment pla del sòlid rígid. Rodadura. |
10. |
Corrent elèctric. Conceptes fonamentals. Resistències, llei d'Ohm. Associació de resistències. Llei de Joule. Generador elèctric. Força electromotriu Associació de generadors. Receptor. Força contraelectromotriu. Lleis de Kirchoff. Condensadors, càrrega i descàrrega d'un condensador en un circuit de corrent continu. |
11. |
Corrent altern. Corrent altern en un circuit amb una resistència ohmnica.
Corrent altern en un circuit amb una bobina. Corrent altern en un circuit amb un condensador. Valor eficaç. Resolució d'un circuit RLC Ressonància. Potència del corrent altern. Potencia aparent, activa i reactiva. Correcció del factor de potencia.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
35 |
55 |
Avantprojecte |
|
15 |
30 |
45 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
30 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
5 |
5 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius de l’assignatura, i informació general. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professor dels continguts de l’assignatura. |
Avantprojecte |
Els estudiants posen en comú els conceptes apressos en les diferents assignatures. |
Pràctiques a laboratoris |
Sessions experimentals a càrrec dels alumnes orientades per un professor, seguint una guia didàctica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a l’aula per part dels alumnes. |
Pràctiques a través de TIC |
Lliurament d'exercicis penjats en el moodle. Nomès es puntuaràn els problemes lliurats en les dades correctes. |
|
Descripció |
Els alumnes han d'acudir al professor per solucionar els seus duptes |
|
|
Descripció |
Pes |
Avantprojecte |
Prova grupal. Treball, en equip, realitzat integradament amb la resta d'assignatures del curs acadèmic. Es valora un informe escrit i una presentació seguida d'interpel•lacions individuals. |
25% |
Pràctiques a laboratoris |
És obligatori tenir les pràctiques aprovades per poder aprovar l'assignatura |
10% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment. |
15% |
Pràctiques a través de TIC |
Lliurament d'exercicis penjats en el moodle. Nomès es puntuaràn els problemes lliurats en les dades correctes. |
10% |
Proves pràctiques |
Prova individual. Es realitza al final de quadrimestre. Es necessari obtenir com a mínim un 4 per fer mitja aritmética |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria caldrà treure un 5 com a mínim i tenir aprovades les pràctiques i l'avantprojecte |
Bàsica |
TIPLER, FÍSICA VOL 1,2, ED REVERTÉ,
|
|
Complementària |
FERNÁNDEZ - PUJAL, INICIACIÓN A LA FÍSICA VOL 1,2, ED. REVERTÉ,
BEER - JOHNSTON, MECÁNICA VECTORIAL PARA INGENIEROS; ESTÁTICA, ED MCGRAW HILL,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|