Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B18 |
Lideratge. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments bàsics del càlcul vectorial. |
A1
|
B3
|
|
Comprendre la teoria de la mecànica newtoniana. |
|
B3
|
|
Reconèixer e interpretar les condicions d’estàtica d’un cos. |
|
B3
|
|
Aplicar els conceptes del càlcul vectorial a la resolució de problemes de mecànica newtoniana i d’estàtica. |
A1
|
B2 B3 B5 B11
|
|
Identificar els fonaments teòrics aplicats en la resolució de problemes. |
|
B2 B3 B5 B11
|
|
Resoldre correctament els problemes proposats. |
|
B1 B2 B3 B5 B11
|
|
Comprovar a traves de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula. |
|
B1 B3 B4 B5 B9 B12
|
C2 C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
B7
|
C2 C5
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. |
|
B12 B13 B18
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
Escalars i vectors. Suma de vectors. Propietats. Producte d'un vector per un escalar. Versors components cartesianes d'un vector. Producte escalar de dos vectors. Propietats. Producte vectorial de dos vectors. Propietats. Producte mixt de tres vectors. |
2. |
Tipus de forces. Equilibri i diagrama de cos lliure. |
3. |
Concepte de vector lliscant. Moment d'un vector respecte un punt. Sistemes de vectors lliscants. Reducció de sistemes. Sistemes equivalents. |
4. |
Equacions d’equilibri. Aplicacions bidimensionals. Cossos estàticament indeterminats. |
5. |
Posició, velocitat i acceleració. Components intrínseques de l’acceleració. Moviment en una dimensió. Moviment en dues dimensions. Moviment angular. Moviment relatiu. |
6. |
Lleis de Newton. Impuls i quantitat de moviment. Moment cinètic. Treball i energia. Potencia Energia cinètica. Energia potencial. Conservació de l’energia. |
7. |
Centre de masses. Moment d’inèrcia. Teorema dels eixos paral•lels. |
8. |
Sistemes de partícules. Moviment del centre de masses d’un sistema de partícules. Quantitat de moviment d’un sistema de partícules. Sistemes de massa variable. Moment cinètic d’un sistema de partícules. Energia cinètica d’un sistema de partícules. Xocs. |
9. |
Rotació d’un sòlid rígid al voltant d’un eix. Moment cinètic. Teorema de del conservació del moment cinètic. Energia cinètica moviment de rotació. Equacions del moviment pla del sòlid rígid. Rodadura. |
10. |
Corrent elèctric. Conceptes fonamentals. Resistències, llei d'Ohm. Associació de resistències. Llei de Joule. Generador elèctric. Força electromotriu Associació de generadors. Receptor. Força contraelectromotriu. Lleis de Kirchoff. Condensadors, càrrega i descàrrega d'un condensador en un circuit de corrent continu. |
11. |
Corrent altern. Corrent altern en un circuit amb una resistència ohmnica.
Corrent altern en un circuit amb una bobina. Corrent altern en un circuit amb un condensador. Valor eficaç. Resolució d'un circuit RLC Ressonància. Potència del corrent altern. Potencia aparent, activa i reactiva. Correcció del factor de potencia.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
27.5 |
27.5 |
55 |
Pràctiques a laboratoris |
|
13 |
6 |
19 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
45 |
60 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves orals |
|
2 |
3 |
5 |
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
0 |
6 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació dels objectius de l’assignatura, i informació general. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professor dels continguts de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Sessions experimentals a càrrec dels alumnes orientades per un professor, seguint una guia didàctica. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a l’aula per part dels alumnes. |
|
Descripció |
Els alumnes han d'acudir al professor per solucionar els seus dubtes |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves pràctiques |
Examen parcial, consistent en preguntes conceptuals curtes i problemes d'aplicació sobre els continguts vistos fins a aquell moment. |
20% |
Proves orals |
Presentació i defensa oral dels resultats de les pràctiques de laboratori per part de l'alumne. Presentació amb ajuda de les TIC i resposta a les preguntes del professor i/o dels companys. |
15% |
Proves pràctiques |
Informe de pràctiques: Els resultats de l'experimentació són analitzats per l'alumne que haurà de reflectir les conclusions en un informe que s'avalua juntament amb la bona praxis de la llibreta de laboratori. |
10% |
Proves pràctiques |
Examen final, consistent en preguntes conceptuals curtes i problemes en què s'apliquen els continguts de l'assignatura. Caldrà una nota mínima de 3,5 sobre 10. |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria caldrà treure un 5 com a mínim i tenir aprovades les pràctiques. |
Bàsica |
TIPLER, FÍSICA VOL 1,2, ED REVERTÉ,
|
|
Complementària |
FERNÁNDEZ - PUJAL, INICIACIÓN A LA FÍSICA VOL 1,2, ED. REVERTÉ,
BEER - JOHNSTON, MECÁNICA VECTORIAL PARA INGENIEROS; ESTÁTICA, ED MCGRAW HILL,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|