Codi |
|
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A5 |
La modelització dels sistemes amb reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B18 |
Lideratge. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Aplicar, amb criteri, una equació d’estat apropiada per representar el comportament de un processo químic. |
A3
|
B3 B15
|
C5
|
Descriure les condicions d'equilibri mitjançant propietats termodinàmiques. |
A4
|
B15
|
C5
|
Interpretar les diferents formes de representar el comportament dinàmic dels processos. |
A4 A6
|
B3 B8
|
C5
|
Seleccionar models termodinàmics apropiats a les característiques dels sistema. |
A4
|
B3 B8 B11
|
C5
|
Ajustar paràmetres de models de sistemes de control. |
A4
|
B15
|
C5
|
Descriure els criteris d’estabilitat del sistema con o sense control. |
A4 A5
|
B3
|
|
Calcular sistemes en equilibri químic en funció de la temperatura, la pressió i la composició, amb reacció múltiple o única. |
A4 A5
|
B1 B5
|
C5
|
Cercar a la literatura els valors de les paràmetres mes adequats para un sistema amb controladors. |
|
B3 B10 B11
|
C1 C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
B7
|
C1 C5
|
Treballar en equip amb plena responsabilitat individual. |
|
B12 B13 B18
|
|
Tema |
Subtema |
1. |
Introducció. Incentivos para controlar un proceso quimico. |
2. |
Modelado y solución de modelos. Metodos para plantear la simulación del proceso y su resolución. |
3. |
Comportamiento dinamico de los procesos. Estudio del comportamiento de los procesos en regimen transitorio. |
4. |
Introducción del sistema de control con realimentación. Comportamiento dinamico de estos sistemas. Concepto de estabilidad. |
5. |
Analisis de frecuencia. Ajuste de controladores. |
6. |
Controles industriales.Configuraciones alternativas al control de entradas-salidas. Ejemplos de control de operaciones unitarias. |
7. |
Introducción al control digital de procesos. Estructura del ordenador digital aplicado al control de procesos. Control supervisorio y secuencial. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
26 |
26 |
52 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
29 |
43.5 |
72.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
20% |
Proves pràctiques |
Prova individual. Mescla de preguntes conceptuals curtes i exercicis d'aplicació. Incloeix els tres primers temes (35%).
Prova individual. Mescla de preguntes conceptuals curtes i exercicis d'aplicació. Inclueix els quatre darrers temes. Es realitza al final de quadrimestre (45%). |
80% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
STEPHANOPULOS,G, Chemical Process Control,an introduction to theory and practice, Prentice Hall, 1984
|
|
Complementària |
PEDRO OLLERO DE CASTRO, Control e instrumentación de procesos quimicos, Editorial Sintesis,
, Internet, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament (i aprovat):
Fonaments d’Enginyeria Química i Mètodes Numèrics. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|