Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A8 |
El disseny i operació de sistemes de transport i emmagatzematge de fluids. |
A9 |
El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor. |
A10 |
El càlcul i disseny de reactors químics bàsics. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer la normativa vigent |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Conèixer e interpretar les projeccions cilindrica, cònica i ortogonal |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Conèixer els mètodes operatius |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B9 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Conèixer i interpretar elsconcepts de Normalitzacció de dibuixox |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11
|
C2 C5
|
Aplicació de Normalització a peces industrials |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Aplicació de Mètodes operatius |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Aplicació dels metodes de Dibuix Isometric |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Conèxer i interpretar el Dibuix Isometric |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Conèixer les aplicacions a l´industria dels temas desenvolupats a l´assignatura |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Conèixer i interpretar els conceptes bàsics de programes de DAO |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Aplicació practica basad en programes de DAO |
A1 A2 A6 A8 A9 A10
|
B1 B2 B3 B4 B7 B11 B12 B13
|
C2 C5
|
Tema |
Subtema |
T1- AXONOMETRÍA INTRODUCCIÓN . |
Proyecciones y tipos, cilíndrica, ortogonal, oblicua, cónica etc. Sistemas: Diédrico , Axonométrico, Caballera, Planos acotados, Cònica con sus tres casos. |
T2- AXONOMETRIA CASOS GENERALES: SOMÉTRICO, DIMÉTRICO,TRIMÉTRICO. |
Triangulo de trazas, graduación de ejes, y preparación a la perspectiva, dibujar figuras simples, polígonos, circunferencias en los tres planos. |
T3- DIBUJAR PIEZAS VOLUMETRICAS SIMPLES. |
Dibujos de piezas volumétricas, prisma, pirámide, cilindro, cono, esfera. |
T4- DIBUJAR PIEZAS VOLUMETRICAS COMPLEJAS. |
Tuberías, codos uniones, serpentin, despiece de válvulas, etc. |
T5- NORMALIZACIÓN, SIMBOLOGIA INDUSTRIA QUIMICA. |
Simbología utilizada en distintas empresas químicas del entorno con aplicación a planos de planta y perspectiva isométrica. |
T6- INTERPRETACIÓN Y LECTURA DE PLANOS REALES DE EMPRESAS. |
Ejecicios y lecturas de distintos planos de las industrias quimicas vecinas, relacionados con el tema. |
T7- RESOLUCIÓN DE ISOMÉTRICOS A LA VISTA DE PLANOS DE PLANTA. |
Resolución de planos isométricos de tuberías a la vista de los planos de planta relacionados con el tema. |
T8-PRUEBA PRACTICA. |
Ejercicio de evaluación relacionado con los temas anteriores. |
T9-SISTEMA DIÉDRICO GENERALIDADES, CUBO DEPROYECCIONES. |
Croquis a mano alzada de piezas simples elección de vistas minimas necesarias. |
T10-NORMALIZACIÓN ,FORMATOS, LINEAS Y GROSORES, TIPOS DE ESCALAS, ACOTACIÓN, SECCIONES. |
Ejercicios de aplicación sobre despieces de valvulas, manometros soportes, pletinas etc. |
T11-ELEMENTOS ROSCADOS, TIPOS DE ROSCAS, ACABADOS SUPERFICIALES, TOLERANCIAS, AJUSTES. |
Ejercicios de aplicación sobre despieces de valvulas, manometros soportes, pletinas etc. |
T12-ELEMENTOS NORMALIZADOS EN LA FABRICACIÓN INDUSTRIAL. |
Ejercicios de aplicación sobre despieces de valvulas, manometros soportes, pletinas etc. |
T13-CALDERERIA DESARROLLOS TRANSFORMADAS Y SECCIONES. |
Secciones y desarrollos de prismas, piramides, cilindros, conos, esferas. |
T14-INJERTOS DE TUBERÍAS, TOLVAS, REDUCCIONES CONCENTRICAS Y EXCENTRICAS. |
Injerto pantalon, tes, uniones oblicuas, uniones entre tubos de sección circular a cuadradas etc. |
T15-PRUEBA PRACTICA Y ENTREGA COLECCIÓN DE LAMINAS. |
Ejercicio de evaluación relacionado con los temas anteriores. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
0 |
15 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
0 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
Treballs |
|
0 |
30 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
15 |
15 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Recordar als temes estudiats anteriorment |
Sessió Magistral |
Explicación de los temas del programa con ayuda de medios audiovisuales |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Problemas geómetricos referentes a los temas explicados por métodos clásicos |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Ejercicios de aplicación resueltos por ordenador referentes a los temas explicados |
Resolució de problemes, exercicis |
Colección de ejercicios que el alumno resolvera como trabajo personalizado y que ira presentando periodicamente |
Treballs |
Todos los ejercicios resueltos en clase mas los trabajos personalizados se presentarán en una carpeta final |
Pràctiques a través de TIC |
Los ejercicios resuletos por metodos clasico los presentarán finalmente por aplicaciones informaticas |
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
L’alumne pot portar exercicis resols o per resoldre a les hores de consulta del professor, per tal de comentar-los i resoldre.
També es poden consultar dubtes i ampliació de contingut sobre la teoria i exercicis plantejats. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
Juntament amb "Resolució de problemes, exercicis" |
Resolució de problemes, exercicis |
Lliurament d'exercicis realitzats individualment i demanats periòdicament. S'exigeix completar un 80% dels exercicis proposats. |
10% |
Proves pràctiques |
Prova individual amb TIC (10%).
Prova en grup amb TIC relacionat amb projecte integrador (25%).
Prova individual amb dibuix convencional (10%).
Examen final: prova individial (45%). |
90% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
RODRIGUEZ DE ABAJO, DIBUJO AXONOMETRICO, ,
GONZALEZ MONSALVE, DIBUJO INDUSTRIAL, ,
DAVID CORBELLA BARRIOS, DIBUJO INDUSTRIAL, ,
AENOR, NORMAS UNE SOBRE DIBUJO TÉCNICO, ,
|
|
Complementària |
, Apunts proporcionats per professor, ,
, Internet, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Que l’alumne tingui coneixements de dibuix tècnic i geometria amb nivell mínim de dibuix tècnic de batxillerat tecnològic . |
|