Codi |
|
A1 |
L’aplicació del principis de conservació de matèria, energia i quantitat de moviment. |
A2 |
L’estudi i caracterització dels processos de transferència de calor, matèria i quantitat a escales macro i microscòpiques. |
A3 |
La modelització bàsica matemàtica i numèrica de processos i propietats. |
A4 |
L’aplicació dels conceptes de la termodinàmica bàsica a processos amb i sense reacció química. |
A6 |
La concepció i disseny d’operacions bàsiques de separació. |
A7 |
El disseny i l’ús de les eines fonamentals de control de processos. |
A9 |
El càlcul i disseny d’equips de bescanvi de calor. |
A12 |
L’aplicació de conceptes d’economia bàsica i la realització d’estimacions de costos i anàlisi d’inversions. |
A13 |
La concepció i disseny de processos de protecció ambiental i de gestió de residus. |
A15 |
L’adquisició i ús de conceptes de gestió de l’energia. |
B1 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B2 |
Aprendre a aprendre. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa. |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà. |
B8 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi. |
B9 |
Capacitat d’organització i planificació. |
B10 |
Capacitat de gestió de la informació. |
B11 |
Presa de decisions. |
B12 |
Treball en equip. |
B13 |
Habilitats en les relacions interpersonals. |
B14 |
Raonament crític. |
B15 |
Aprenentatge autònom. |
B16 |
Adaptació a noves situacions. |
B17 |
Creativitat. |
B18 |
Lideratge. |
B19 |
Sensibilitat per a temes medioambientals. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els mecanismes de transferència de calor: conducció, convecció i radiació. |
A2 A3 A9
|
B1 B2 B4 B11 B16
|
C4 C5
|
Identificar i diferenciar els mecanismes que actuen en processos de transferència de calor. |
A2 A9
|
B1 B2 B3 B4 B8 B11 B12 B15 B16
|
C5
|
Identificar les unitats de les variables en el sistema internacional. |
A3 A9
|
B1 B2 B11 B15 B16
|
C3 C5
|
Conèixer els ordres de magnitud de les variables. |
A2 A9
|
B1 B2 B11 B15 B16
|
C2
|
Aplicar els mètodes de càlcul per cadascun dels mecanismes de transferència de calor. |
A1 A2 A3 A6 A9 A15
|
B1 B4 B11
|
C2 C4 C5
|
Conèixer el funcionament dels equips de refrigeració per compressió mecànica de vapor. |
A1 A2 A3 A4 A7 A9 A13
|
B1 B2 B4 B7 B11
|
C5
|
Realitzar experiments i elaborar informes en grup. |
A1 A2 A3 A4 A9 A12 A15
|
B1 B3 B5 B6 B9 B12 B13 B14 B15 B17 B18 B19
|
C1 C2 C4 C5
|
Cercar a la literatura els valors de les propietats físiques i termodinàmiques. |
A2 A9 A15
|
B1 B10 B11
|
C1 C5
|
Comunicar eficientment, tant de forma oral com escrita. |
|
B1 B7 B8 B14 B15
|
C2 C4
|
Tema |
Subtema |
Pràctica 1. |
Transferència de calor per conducció, convecció i radiació.
• Determinació de la conductivitat d’un material aïllant.
• Estudi d’un procés de transferència de calor per convecció natural i radiació actuant en paral•lel.
• Obtenció de la correlació de convecció natural en una paret plana.
• Determinació de l’emissivitat d’una superfície brillant.
|
Pràctica 2. |
Banc de Bescanviador.
• Càlcul de el calor bescanviada
• Càlcul de l’eficiència dels bescanviadors
• Càlcul del coeficient global experimental dels bescanviadors
• Càlcul dels coeficients de convecció a partir de correlacions i comparació dels coeficients globals.
|
Pràctica 3. |
Refrigeració per compressió mecànica de vapor
• Determinació experimental de la calor intercanviada al condensador i a l’evaporador i del treball del compressor.
• Representació del cicle en un diagrama P-h.
• Estudi de l’efecte de l’augment de la temperatura a l’evaporador
• Estudi de l’efecte de l’augment de la temperatura al condensador. |
Pràctica 4. |
• Transferència de calor en ebullició.
• Visualització dels diferents règims d’ebullició
• Representació del flux de calor versus l’excés de temperatura a diferents pressions
• Obtenció de la constant Superfície-fluid de la correlació de Rohsenow
• Determinació del flux de calor crític. |
Pràctica 5. |
Bescanviador de plaques
• Obtenció de la correlació del factor de fricció en funció del nombre de Reynolds
• Obtenció de la correlació del nombre de Nusselt en funció dels nombres de Reynolds i Prandtl.
|
Bàsica |
Incropera, F.R.; DeWitt, D.P., Fundamentos de transferencia de calor, Prentice Hall; 4a Ed., Mèxic 1999
|
|
Complementària |
|
- Çengel, Y.A.; Heat transfer: A practical approach. McGraw-Hill, 1998.
- Hewitt, G.F.; Shires, G.L.; Bott, T.R.; Process heat transfer; CRC Press,Inc., 1994.
- Holman, J.P. Transferencia de calor. McGraw Hill, 8a Ed, 2000.
- Kern, D. Q.; Process heat transfer. New York McGraw-Hill cop. 1990.
- Kreith,F.; Bohn, M.S.; Principles of Heat Transfer. West Publishing Company, New York 1993.
- Koelet, P.C.; Frío Industrial: Fundamentos Diseño y Aplicaciones. Ediciones Madrid Vicente, 1997.
- Software associat als equips del laboratori.
- Internet.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |